Volkswagen dezminte că 30 de manageri ar fi implicaţi în scandalul emisiilor
Publicat de Andreea Drilea, 14 octombrie 2015, 17:48
Volkswagen a dezminţit informaţiile apărute miercuri în publicaţia germană ‘Der Spiegel’ conform cărora cel puţin 30 de manageri de la producătorul auto sunt implicaţi în scandalul emisiilor, transmit DPA şi Reuters.
‘Acest număr este complet nefondat’, a declarat un purtător de cuvânt al VW.
Până acum, VW a susţinut că un mic grup de directori a supervizat instalarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. ‘Der Spiegel’ susţine că investigaţiile au dezvăluit că sunt implicaţi în scandal în jur de 30 de directori.
Tot publicaţia germană a anunţat că noul director general al grupului VW, Matthias Mueller, va prezenta joi conducerii un raport privind stadiul investigaţiilor.
Şeful diviziei americane a Volkswagen, Michael Horn, şi-a cerut scuze în faţa Congresului SUA pentru falsificarea testelor de poluare la motoarele diesel şi a apreciat că repararea maşinilor afectate de pe piaţa americană va dura cel puţin unul sau doi ani.
Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).
‘Aş dori să prezint scuzele mele sincere pentru că VW a folosit softul care a falsificat rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Aceste evenimente sunt profund îngrijorătoare, sunt de acord cu asta. Nu credeam că aşa ceva ar fi posibil la grupul Volkswagen. Am înşelat încrederea clienţilor, a dealerilor, a angajaţilor, precum şi a opiniei publice şi a autorităţilor de reglementare’, a declarat Michael Horn.
Acesta a dat asigurări că instalarea acelor motoare nu a fost decizia companiei ci ‘a unor indivizi’. Întrebat de congresmenii americani ce motive ar fi avut ‘acei indivizi’, Michael Horn a răspuns că problema este investigată de grupul german.
Miercuri, veteranul Winfried Vahland, desemnat în urmă cu trei săptămâni să conducă afacerile VW din America de Nord, şi-a prezentat demisia.
‘Vahland a fost un bun manager. VW se confruntă acum cu dificultăţi majore şi va trebui să o ia de la zero’, a apreciat analistul
Arndt Ellinghorst de la Evercore ISI în Londra. Vahland a lucrat pentru Volkswagen mai mult de 25 de ani, în ultima perioadă a fost şeful diviziei Skoda din Cehia. El a reuşit să majoreze vânzările Skoda până la 1,037 milioane autovehicule în 2014.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
(Agerpres/FOTO arhivă auto-bild.ro)