(INTERVIU) Integrarea în sistemul de învăţământ a copiilor cu autism în 13 județe
Publicat de ralucadiaconiuc, 28 aprilie 2016, 10:44
FEDRA – implementează Proiectul „FEDRA, mai puternică în apărarea drepturilor copiilor cu autism” prin care își propune formularea unor recomandări și propuneri de politici publice, către Ministerul Educației Naţionale și Cercetării Ştiinţifice, cu scopul de a promova integrarea în școli a copiilor cu tulburări de spectru autist (TSA) și a semnala aspecte concrete privind măsurile care pot fi luate pentru aplicarea legilor și respectarea drepturilor persoanelor cu TSA.
În cadrul proiectului, 19 voluntari ai organizațiilor membre FEDRA au documentat cazuri de succes în integrarea în sistemul de învăţământ a copiilor cu autism în 13 județe. Studiile de caz oferă informații cu privire la modalitățile de colaborare la nivel local, metode utilizate de profesori cu succes, suportul acordat de comunitate, familie, copii tipici, resurse implicate în acest proces, în vederea integrării copilului/adolescentului cu TSA în școală,.
În cadrul întâlnirii vor fi abordate diferite aspecte ref la integrarea în şcoală, vor fi prezentate rezultatele studiilor de caz și va fi discutată posibilitate replicării modelelor de succes în alte școli și localități, în vederea creșterii șanselor de integrare educațională pentru copiii cu TSA. Prin promovarea exemplele de succes documentate, se dorește creșterea gradului de conștientizare la nivel local, atât în rândul profesioniștilor, al părinților dar și a persoanelor /instituțiilor cheie implicate în procesul de integrare în școală a copiilor cu TSA.
(Raluca Daria Diaconiuc, corespondent Radio Iaşi/Foto http://www.autismfedra.ro/en/)