ANPC a aplicat amenzi de 415.400 de lei în primele trei săptămâni ale ‘Comandamentului Litoral 2021’
Publicat de Andreea Drilea, 22 iulie 2021, 12:27
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au realizat, în perioada 1-21 iulie, 530 de acţiuni de control în staţiunile de pe litoral, în urma cărora au fost aplicate 583 de avertismente şi 85 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 415.400 lei, potrivit unui comunicat remis joi de ANPC.
În cadrul ‘Comandamentului Litoral 2021’, comisarii ANPC au oprit definitiv de la comercializare produse în valoare totală de peste 100.000 lei şi au oprit temporar de la comercializare, până la remedierea deficienţelor constatate, produse în valoare totală de aproximativ 530.000 lei.
De asemenea, comisarii ANPC au emis 23 de măsuri complementare de oprire temporară a prestării serviciului pentru 23 de unităţi de alimentaţie publică de pe întreg litoralul, pentru remedierea unor deficienţe, astfel încât serviciul prestat să fie conform legislaţiei în vigoare, se menţionează în comunicat.
Cele mai importante abateri constatate de comisarii ANPC au fost: utilizarea de aparate de măsură neverificate şi neomologate; utilizarea unor produse alimentare sau proceduri de lucru care pun în pericol sănătatea consumatorilor; comercializarea unor jucării fără informaţii complete de utilizare sau care pun în pericol sănătatea copiilor; comercializarea unor produse de încălţăminte fără pictograme care să informeze asupra materialelor utilizate la realizarea lor; comercializarea unor produse de îmbrăcăminte fără informaţii complete sau traducere în limba română a etichetei; nerespectarea condiţiilor de depozitare indicate de producător pe eticheta produsului; practici comerciale incorecte; lipsa informaţiilor de tip listă de servicii oferite sau mapă cu informaţii turistice, în cazul spaţiilor de cazare.
ANPC organizează şi în acest an ‘Comandamentul Litoral 2021’, cu scopul prevenirii şi combaterii practicilor care dăunează sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor, ca şi asigurării dreptului acestora de a fi informaţi.
Comparativ cu situaţiile întâlnite în anii precedenţi, neregulile constatate de comisarii ANPC pe litoral sunt mult mai puţin importante şi mai rar întâlnite, ceea ce demonstrează un grad mai înalt de conştientizare a importanţei respectării prevederilor legale, cu atât mai mult cu cât aceştia realizează mai multe verificări în această perioadă, se menţionează în comunicatul ANPC.
Pe parcursul campaniei desfăşurate pe litoral, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va continua să informeze consumatorii, după fiecare etapă a acţiunilor de consiliere, supraveghere şi control, despre rezultatele acţiunilor din teren referitoare la produsele şi serviciile oferite publicului în acest sezon estival, se precizează în comunicat. AGERPRES