Anul acesta guvernul a alocat un buget de peste 300 de milioane de lei programului Rabla
Publicat de gabrielarotaru, 18 mai 2017, 08:02
Proprietarii maşinilor mai vechi de 8 ani care vor să cumpere un automobil nou prin programul Rabla se pot înscrie de astăzi la producătorii şi importatorii autorizaţi.
Anul acesta guvernul a alocat un buget de peste 300 de milioane de lei, iar cuantumul primei de casare a rămas de 6.500 de lei. O susţinere importantă este acordată achiziţiei de maşini electrice şi hibride prin programul Rabla Plus.
Anul acesta guvernul a alocat un buget de peste 300 de milioane de lei programului Rabla, Programul Rabla Clasic care se adresează cumpărătorilor interesaţi de maşini noi cu motoare cu ardere internă, are prevăzut un buget de 180 de milioane de lei, din care 150 de milioane pentru persoane fizice şi 30 de milioane de lei pentru persoanele juridice.
Utilizând exclusiv prima de casare de 6.500 de lei, înseamnă că fondurile ar ajunge pentru 28 de mii de tichete, dar tot prin Rabla Clasic se mai pot acorda două reduceri care se cumulează cu prima de casare. Primul bonus de 1000 de lei, dacă motorul ar o cantitate de emisii poluante de cel mult 98 de grame de dioxid de acrbon pe km, iar al doilea stimulent, de 1700 de lei, dacă sistemul de propulsie este hibrid, adică are două convertoare de energie, motor clasic şi motor electric.
În cadrul programului Rabla Plus, care are un buget de 45 de milione de lei, ecobonusul ajunge la 45 de mii de lei aproximativ 10 mii de euro la achiziţia unui autoturism pur electric sau 20 de mii de lei la ecotichetul pentru un automobil electric hibrid plugin, adică maşină cu baterii, dar şi cu sursă externă de energie. Pentru a beneficia de prima de casare, proprietarii trebuie să aibă domiciliul sau reşedinţa în România, să nu figureze cu obligaţii de plată la bugetul local, să radieze maşina uzată din circulaţie şi să obţină certificatul de distrugere de la colectorii autorizaţi. Autoturismul uzat trebuie să fie înmatriculat în România şi să conţină cumulativ motorul, transmisia, roţile şi caroseria.(Rador/ FOTO capital.ro)