Auchan susţine că nu a încălcat legea şi îşi rezervă dreptul de a contesta în instanţă amenda de la Consiliul Concurenţei
Publicat de , 1 februarie 2019, 15:00
UPDATE, 01.02.2019 – Auchan România susţine că nu a încălcat Legea concurenţei şi că îşi rezervă dreptul de a contesta în instanţă amenda primită de la Consiliul Concurenţei, potrivit unui comunicat remis, vineri, AGERPRES.
‘În cadrul investigaţiei care a vizat presupuse fapte anticoncurenţiale aferente perioadei 2006-2014, Auchan România a prezentat Consiliului Concurenţei toate probele şi argumentele pe care le-a considerat concludente şi relevante în vederea demonstrării faptului că nu a încălcat legea concurenţei’, au arătat reprezentanţii companiei.
Aceştia au precizat că, încă de la înfiinţare, Auchan România practică o politică de discount generalizat, cu toate preţurile mici, permanent, ceea ce nu permite, nici măcar accidental, realizarea de înţelegeri cu furnizorii, prioritatea companiei fiind de a avea cele mai mici preţuri în favoarea clienţilor şi de a fi competitivă.
‘În acest context, presupusele fapte anticoncurenţiale în legătură cu 3 furnizori dintr-un portofoliu de aproximativ 1.500 de parteneri, cu care Auchan România colaborează în mod constant şi durabil, ar fi avut ca efect practicarea de preţuri ridicate, aspect ce este contrar politicii noastre comerciale, principiilor şi valorilor fundamentale ale companiei’, au mai spus reprezentanţii companiei, precizând că îşi rezervă dreptul de a o contesta în instanţă decizia Consiliului Concurenţei.
Consiliul Concurenţei a anunţat joi că a sancţionat şapte companii active pe piaţa comercializării produselor alimentare din România (retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87,713 milioane lei (circa 18,8 milioane euro) pentru fixarea preţurilor.
Conform unui comunicat al autorităţii de concurenţă, sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri.
Astfel, Auchan România a fost sancţionată cu 36,563 milioane lei (7,84 milioane euro), Carrefour România cu 26,995 milioane lei (5,79 milioane euro), România Hypermarche (Cora) cu 12,41 milioane lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages cu 5,984 milioane lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM cu 3,931 milioane lei (843.599 euro), Strauss România cu 1,786 milioane lei (383.236 euro) şi Nelson Prod cu 43.113 lei (9.252 euro). Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preţ fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.
Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.
UPDATE – Reprezentanţii România Hypermarche (Cora) resping categoric acuzaţiile Consiliului Concurenţei legate de fixarea preţurilor de revânzare pentru anumite produse şi anunţă că imediat ce vor primi motivarea vor contesta decizia în instanţă, conform unui comunicat remis, joi, AGERPRES.
‘România Hypermarche (Cora) a luat la cunoştinţă de decizia anunţată de Consiliul Concurenţei privind sancţionarea companiei cu suma de 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), alături de sancţionarea altor lanţuri de magazine şi furnizori din piaţa de retail. La acest moment, Cora aşteaptă motivarea deciziei Consiliului Concurenţei pentru a analiza argumentele autorităţii de concurenţă şi îşi rezervă dreptul de a contesta decizia în instanţă. Respingem categoric acuzaţiile Consiliului Concurenţei care a luat această decizie fără o minimă analiză economică, deşi regulile de concurenţă nu pot fi aplicate în absenţa identificării şi evaluării realităţilor economice. Acuzaţiile aduse de autoritatea de concurenţă se întemeiază exclusiv pe prezumţiile acesteia nesusţinute din punct de vedere probatoriu. La dosarul de investigaţie nu există nicio dovadă din care să reiasă că societatea noastră ar fi săvârşit fapta anti-concurenţială pretinsă de Consiliul Concurenţei’, se menţionează în comunicat.
Sursa citată subliniază că societatea a pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei numeroase documente din care rezultă ‘neîndoielnic’ că în situaţiile investigate nu a existat nicidecum vreo înţelegere anti-concurenţială între Cora şi furnizorii săi privind stabilirea preţului de revânzare pentru anumite produse.
‘Dimpotrivă, după cum rezultă din toate documentele furnizate autorităţii de concurenţă, Cora a stabilit întotdeauna independent preţurile de revânzare, iar clienţii Cora au beneficiat de preţuri reduse, niciun consumator fiind prejudiciat’, susţin reprezentanţii Cora.
Consiliul Concurenţei a anunţat joi că a sancţionat şapte companii active pe piaţa comercializării produselor alimentare din România (retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87,713 milioane lei (circa 18,8 milioane euro) pentru fixarea preţurilor.
Conform unui comunicat al autorităţii de concurenţă, sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri.
Astfel, Auchan România a fost sancţionată cu 36,563 milioane lei (7,84 milioane euro), Carrefour România cu 26,995 milioane lei (5,79 milioane euro), România Hypermarche (Cora) cu 12,41 milioane lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages cu 5,984 milioane lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM cu 3,931 milioane lei (843.599 euro), Strauss România cu 1,786 milioane lei (383.236 euro) şi Nelson Prod cu 43.113 lei (9.252 euro). Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preţ fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.
Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.
Consiliul Concurenţei a sancţionat şapte companii active pe piaţa comercializării produselor alimentare din România (retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87,713 milioane lei (circa 18,8 milioane euro) pentru fixarea preţurilor, informează autoritatea pentru concurenţă printr-un comunicat remis, joi, AGERPRES.
‘Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri’, se menţionează în comunicat.
Astfel, Auchan România a fost sancţionată cu 36,563 milioane lei (7,84 milioane euro), Carrefour România cu 26,995 milioane lei (5,79 milioane euro), România Hypermarche (Cora) cu 12,41 milioane lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages cu 5,984 milioane lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM cu 3,931 milioane lei (843.599 euro), Strauss România cu 1,786 milioane lei (383.236 euro) şi Nelson Prod cu 43.113 lei (9.252 euro). Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preţ fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.
Amenzile aplicate de Consiliul Concurenţei se virează integral către bugetul de stat.
Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.
Aceasta este a doua investigaţie derulată de autoritatea de concurenţă, finalizată cu sancţiuni, pe piaţa comercializării de produse alimentare. În anul 2015, autoritatea de concurenţă a sancţionat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea preţurilor, în perioada 2005-2009. Amenzile au fost încasate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.
‘Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală’, se subliniază în comunicat. (Agerpres/FOTO business24.ro)