Doar 2 autostrăzi din 4, finanţate prin PNRR, sunt în lucru la acest moment
Publicat de Andreea Drilea, 21 septembrie 2022, 07:39
Doar două autostrăzi din patru finanţate prin PNRR sunt în lucru la acest moment, pentru celelalte nefiind contractele semnate încă.
România termină anul acesta cu doar 13 kilometri de autostradă şi 40 de kilometri de drum expres noi. Pentru 2023, estimările arată că se va depăşi borna simbolică de 100 de kilometri noi de şosele de mare viteză.
Este o promisiune pe care a făcut-o şeful Companiei de Drumuri în faţa Comisiei de transporturi din Camera Deputaţilor.
Reporter: Alex Lancuzov – De la începutul anului şi până în prezent, Ministerul Transporturilor a reuşit să deschidă 40 de kilometri de drum expres între Craiova şi Piteşti, iar pentru luna decembrie încearcă să dea în trafic lotul Sibiu-Boiţa, de 13 kilometri. Explicaţiile pentru proiectele întârziate sunt multiple, de la slaba mobilizare a constructorului, problemele financiare şi de aprovizionare, dar şi proiectele incomplete pe care le-au livrat autorităţile drumarilor. Şi mai complicat este atunci când finanţarea europeană este condiţionată de anumite termene. De exemplu, prin PNRR trebuie să finalizăm peste 400 de kilometri de autostradă, toţi până în august 2026.
Cristian Pistol, directorul Companiei deDdrumuri: Patru contracte semnate deja pe autostrada A7, Autostrada Moldovei. Alte două tronsoane au câştigător desemnat pentru şase contracte pe A7; vom deschide ofertele săptămâna aceasta.
Reporter: România nu îşi mai permite să piardă bani europeni din cauza contractelor întârziate, spune fostul ministru al transporturilor Cătălin Drulă.
Cătălin Drulă: Cele mai mari întârzieri pe autostrada A8, care încă nu e lansată la licitaţie, pe A7 avem contracte cam pe o cincime până în prezent, o anulare de licitaţie pe A1 şi pe cel de-al patrulea proiect din PNRR, într-adevăr, acolo de vreo un an, un an jumate, lucrurile merg serios, dar sunt nişte probleme nerezolvate contractuale. S-au adunat şi destul de multe nerealizări în aceste 12 luni.
Reporter: La sfârşitul dezbaterilor din Comisia pentru transporturi, şeful Companiei de Drumuri a recunoscut că inaugurarea podului de la Brăila ar putea fi amânată pentru primăvara anului viitor. Rador/FOTO imagine ilustrativă