Elevii şi profesorii din România îşi doresc pentru 2024 mai multă predictibilitate
Publicat de Andreea Drilea, 26 decembrie 2023, 07:40
Perspective 2024 – în anul în care au fost promulgate Legile educaţiei, elevii şi profesorii din România îşi doresc pentru anul viitor în primul rând mai multă predictibilitate.
Ei mai vor măsuri concrete pentru scăderea abandonului şcolar şi unităţi de învăţământ mai sigure. Elevii îşi doresc, de asemenea, să facă mai multe exerciţii practice, vor metode de predare inspirate din viaţa reală şi evaluări bazate pe proiecte individuale sau de echipă.
Reporter: Felicia Mocanu – Schimbările din ultimii ani din domeniul educaţiei au creat o stare de nesiguranţă în rândul elevilor, profesorilor şi părinţilor. Atunci când vorbim de susţinerea examenelor, elevii din anii terminali se simt, în cea mai mare parte, stresaţi.
-: Pentru mine, cel puţin, îl văd puţin haotic, având în vedere că voi fi a-XII-a, dau la facultate şi în străinătate. Şi atunci îl văd puţin haotic, cumva pregătindu-mă pentru Bac, dar şi vânând, să zic aşa, anumite diplome care m-ar ajuta pentru intrarea la facultate.
Reporter: Viforel Dorobanţu este profesor, părinte şi director de şcoală. Acesta consideră că sunt necesare mai multe schimbări în domeniul educaţiei care să fie benefice elevilor şi profesorilor.
Viforel Dorobanţu: Sper să fie un an în care să ne apucăm să schimbăm lucrurile. Sper să fie un an în care să intre cât mai mult bani în şcoli din PNRR, toate şcolile să găsească soluţii ca să aplice la toate proiectele, şi astfel copiii ăştia să aibă un alt tip de învăţământ. Există o discrepanţă totală în ceea ce se cere la universităţi, la tipul de examen şi la ceea ce se întâmplă în liceu. Văd diferenţele astea, şi nu sunt normale, dar tocmai de-aia, că le văd, trebuie să le semnalăm şi să găsim şi soluţii pentru rezolvarea lor.
Rador/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro