Ministerul de Interne avansează treptat cu introducerea sistemului informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă
Publicat de Andreea Drilea, 20 mai 2024, 06:44
Ministerul de Interne avansează treptat cu introducerea sistemului informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă, însă deocamdată puţini cetăţeni optează pentru eliberarea acestor documente în format digital.
Extinderea la nivel naţional a sistemului are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024, iar până în prezent, el este funcţional în câteva unităţi administrativ-teritoriale.
Din această lună a devenit operaţional în mari municipii reşedinţă de judeţ, cum sunt Cluj-Napoca, Timişoara sau Iaşi, în toate localităţile din Ilfov, iar în total sunt 15 judeţe în care sistemul a fost introdus măcar parţial. Naşterile şi decesele se înregistrează doar în format digital şi se eliberează tot astfel, iar în format fizic, doar la cerere.
Majoritatea cetăţenilor din localităţile unde funcţionează sistemul au solicitat actele printate şi doar 169 a optat pentru eliberarea acestor documente în format electronic.
După ce toate cele aproape 3.200 de unităţi administrativ-teritoriale vor fi conectate la sistemul informatic integrat, cetăţenii vor putea accesa platforma destinată prestării acestor servicii de stare civilă exclusiv online.
Rador/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro