Ministerul Transporturilor caută soluţii de finanţare pentru construirea drumurilor de mare viteză
Publicat de gabrielarotaru, 5 aprilie 2024, 19:26
Ministerul Transporturilor caută soluţii de finanţare pentru construirea drumurilor de mare viteză, care în acest moment nu au stabilită sursa fondurilor.
Astfel, după patru încercări nereuşite de parteneriat public-privat pentru autostrada de pe Valea Prahovei-Comarnic-Braşov, prin această soluţie de finanţare, care presupune o taxă, ar putea fi construite Autostrada Nordului, legătura dintre Transilvania şi Bucovina prin Baia Mare-Cluj-Bistriţa-Suceava, cu o lungime de peste 300 de km sau drumul expres Tişiţa-Albiţa, cu o lungime de 160 de km, a spus astăzi, pe şantierul centurii Bârlad, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu: Sunt anumite drumuri mai mult decât necesare pentru noi, fie că vorbim de Tişiţa-Albiţa, fie că vorbim de alte drumuri în alte regiuni. De exemplu, Autostrada Nordului, dacă vorbim de la Suceava, să mergi spre Bistriţa şi spre Cluj, de asemenea foarte importantă, dar nu e culoar european. Toate acestea trebuie să îşi găsească finanţare. Am schimbat la sfârşitul anului trecut inclusiv legea parteneriatului public-privat. E o lege care ne va oferi soluţii pentru proiecte de infrastructură care în acest moment nu sunt prinse, de exemplu, în PNRR.
Atât Autostrada Nordului, cât şi drumul expres Tişiţa-Albiţa sunt în acest moment în etapa realizării studiilor de fezabilitate, dar mult întârziate pe unele segmente. Parteneriatul public-privat înseamnă un aport de capital al constructorilor care va finanţa lucrările sau o parte a lucrărilor în locul statului, iar compania privată urmează să recupereze investiţia printr-o taxă. (Rador/ FOTO radioiasi.ro)