Monica Anisie spune că echipe MEC vor verifica modul în care se desfăşoară activitatea didactică online
Publicat de , 2 noiembrie 2020, 13:50 / actualizat: 2 noiembrie 2020, 15:12
UPDATE – Un număr de 3.830 de unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 5.029 – în Scenariul 2 (mixt), informează, luni, Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).
În conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, luni, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:
* 8.797 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.
* 5.029 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.
* 3.830 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3 implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.
‘Menţionăm că dintre cele 3.830 de unităţi aflate în această situaţie, 375 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.455 unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare‘, afirmă MEC.
Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.
Referindu-se la modelele de subiecte pentru examenele naţionale, Anisie a spus că acestea vor fi publicate luni pe site-ul ministerului.
Aproximativ un milion de copii învaţă online.
UPDATE – Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a declarat luni că a fost elaborat şi se află în dezbatere noul Regulament de inspecţie şcolară.
‘Am elaborat noul Regulament de inspecţie şcolară şi el se află în dezbatere cu inspectorii şcolari. Sperăm ca până la sfârşitul acestei săptămâni să putem să aprobăm prin ordin de ministru noul regulament care să fie în acord cu cerinţele şi în acord şi cu noile standarde prevăzute de către ARACIP‘, a afirmat ministrul, la o conferinţă de presă.
Referindu-se la teze, Monica Anisie a spus că, din perspectiva de profesor, consideră că este importantă pentru copii o evaluare ‘sumativă’.
‘Din perspectiva de profesor, cred că o evaluarea sumativă este importantă pentru copii‘, a afirmat ministrul.
Echipe de inspectori din Ministerul Educaţiei vor verifica modul în care se desfăşoară activitatea didactică online, a anunţat luni, într-o conferinţă de presă, ministrul Monica Anisie.
Ea a atras atenţia că nu va accepta ‘în niciun caz’ ca procesul de învăţare să nu continue.
‘Avem şi noi, la Ministerul Educaţiei, informaţii că există situaţii în care profesorii fie nu doresc să participe la lecţii, fie au o altă modalitate de interacţiune cu copiii. De aceea am făcut acel apel la inspectoratele şcolare să se organizeze în această perioadă şi, în parteneriat cu toate conducerile unităţilor de învăţământ, să dea un semnal clar că trebuie să continuăm învăţarea, fie că ea este faţă în faţă sau în sistem online. Avem o datorie noi, ca profesori, faţă de elevi, faţă de părinţi şi această datorie trebuie să ne-o îndeplinim. Vreau să transmit un mesaj foarte clar că nu voi accepta în niciun caz ca învăţarea să nu continue. Voi organiza şi la nivelul MEC echipe de inspectori care să verifice ceea ce se întâmplă în sistemul online. Consider că trebuie ca toţi profesorii să se organizeze în aşa fel încât copiii să nu aibă deloc de suferit‘, a subliniat ministrul Educaţiei. (Agerpres/FOTO radioiasi.ro)