Nava răsturnată în Portul Midia, nu a putut fi remorcată la mal nici până astăzi. Peste 14.000 de oi încă se află la bordul navei
Publicat de , 13 decembrie 2019, 07:58
UPDATE – 13.12.2019 – Nava străină care s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie, având la bord aproape 15.000 de oi, nu a putut fi remorcată la mal nici până astăzi.
După ce armatorul a rămas indiferent la solicitările autorităţilor române, readucerea acesteia la suprafaţă şi punerea ei în stare de plutire, revine, conform legii, Companiei Naţionale Adminstraţia Porturilor Maritime Constanţa.
Aceasta nu are, însă, mijloacele necesare pentru a realiza operaţiunea şi a început solicitarea unor oferte.
Doar 254 de oi vii au fost evacute de la bord. Autorităţile au anunţat, săptămâna trecută, că au colectat în jur de 100 de cadavre apărute în bazinul portuar şi că acestea au fost neutralizate.
La bordul navei încă se află cadavrele a peste 14.000 de oi, dar strângerea şi distrugerea lor nu se poate face decât după punerea navei în stare de plutire.
(Rador/FOTO radioiasi.ro)
UPDATE 26.11.2019, ora 11:19 – Au fost oprite manevrele în porturile Constanţa Nord, Constanţa Sud-Agigea şi Midia, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile.
Potrivit corespondentului RRA, Sorin Cealera, autorităţile portuare au decis, de asemenea, să întrerupă operaţiunile de salvare a oilor din nava, care s-a scufundat în bazinul Portului Midia.
Din cele 14.600 de animale aflate la bord doar 49 au fost salvate.
Reprezentanţii mai multor ministere au început verificările în acest caz.
UPDATE, 26.11.2019 – Aproximativ 53 de oi din cele 14.600 aflate la bordul navei Queen Hind au fost salvate până luni seară, potrivit informaţiilor furnizate de subprefectul Ionuţ Done.
Acţiunea de tragere la adâncime mică se va efectua mâine dimineaţă.
Acum se încearcă să se arunce ancorele pentru asigurarea pe timp nefavorabil.
Operaţiunile de scoatere a animalelor continuă, atâta timp cât permit condiţiile meteo.
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa precizează că traficul navelor în Portul Midia se desfăşoară în condiţii de siguranţă, cu evitarea zonei în care s-a produs incidentul naval.
Şenalul navigabil este blocat parţial, dar în prezent nu sunt probleme majore pentru a restricţiona manevrele portuare.
În Portul Midia, de la Marea Neagră, se reiau, în această dimineaţă, operaţiunile de salvare a celor peste 14.000 de oi de la bordul unei nave care s-a înclinat puternic, ieri, după ce a lovit un banc de nisip. Manevrele au fost întrerupte pe timpul nopţii, pentru că viaţa celor care acţionau ar fi fost pusă în pericol.
Nava Queen Hind transporta 14 600 de oi, cu destinaţia Libia. Autorităţile au intervenit, ieri dimineaţă, pentru a salva echipajul integral sirian, iar unul dintre membri, care căzut peste bord, a avut nevoie de îngrijiri medicale.
Toţi au fost transportaţi în siguranţă la mal şi au refuzat spitalizarea.
Pentru gestionarea situaţiei, prefectul judeului Contanţa a convocat Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, iar autorităţile, sub comanda căpităniei zonale Constanţa, au derulat, pe timpul zilei, operaţiunea de salvare a oilor, care a fost întreruptă însă, pe timpul nopţii, pentru că poziţia navei putea pune în pericol viaţa celor care intervin.
Scafandrii au verificat să nu existe fisuri în navă şi s-au montat baraje pentru a perimetriza zona.
33 de oi au fost salvate până acum, potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea şi este greu de estimat câte animale mai sunt vii.
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgentă a comunicat că animalele moarte vor fi preluate de reprezentanţii Decţiei Sanitar-Veterinare şi duse la incinerare, la cele mai apropiate staţii, de la Măcin, Brăila sau Bucureşti.
Subprefectul judeţului Constanţa, Şenol Ali a precizat, aseară, pentru presă, că nu există pericol de poluare, iar canalul este navigabil, dar se circulă cu restricţii.
Autorităţile portuare caută, acum, soluţi, pentru a repune pe poziţie nava, care ar urma să fie remorcată apoi la cheu.
Autorităţile au deschis o anchetă pentru a stabili cauzele producerii accidentului, una dintre ipoteze este ca nava a fost supraîncărcată.
Queen Hind sub pavilion Palau aparţine unei firme din Emiratele Arabe Unite, atat nava, cât şi încărcătura erau asigurate.
(Rador/FOTO MAI)