Numeroase probleme la nivelul sistemului de educaţie, evidenţiate în cadrul conferinţei „Perspective de viitor asupra Evaluării Naţionale şi admiterii la liceu”
Publicat de Andreea Drilea, 2 august 2024, 07:20
Actuala procedură de admitere la liceu a evidenţiat numeroase probleme la nivelul sistemului de educaţie – aceasta a fost concluzia a conferinţei „Perspective de viitor asupra Evaluării Naţionale şi admiterii la liceu”, organizate ieri de asociaţia „Ţine de Noi”.
Potrivit redactorului RRA Felicia Deaconu, anul acesta au fost obţinute cele mai multe medii sub 5 din ultimii 10 ani, dintre care jumătate în mediul rural. De asemenea, peste 1.600 de elevi au rămas nerepartizaţi. O altă problemă aţi de diferenţele mari între mediile de la clasă şi rezultatele obţinute la evaluare, dar şi diferenţele mari în notare în urma rezolvării contestaţiilor.
În context, Federaţia Coaliţia pentru Educaţie cere o reformă a sistemului de evaluare, astfel încât o altă problemă gravă să fie rezolvată. Este vorba despre inechitatea sistemului când vine vorba despre situaţia sociomaterială a elevilor, spune Simona David Crisbăşanu, preşedinta organizaţiei.
Simona David Crisbăşanu: În mediul rural, în continuare, rezultatele sunt mult mai slabe din mediul urban. Anul acesta, patru din 10 copii nu au reuşit să ia peste 5 în mediul rural, faţă de media de trei din şapte la nivel naţional. La nivel urban, /…/ mult mai bine, pentru că această medie de trei din şapte, calculată la nivel naţional în două Românii, una ţine de urban şi alta de urban mic şi de rural, unde lucrurile nu stau deloc bine şi aceşti copii sunt defavorizaţi.
Rador/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro