Precizări ale Ministerului Sănătăţii referitoare la emiterea documentelor necesare persoanelor aflate în izolare sau în carantină
Publicat de gabrielarotaru, 6 februarie 2022, 07:27
Numărul mare de îmbolnăviri de săptămâna aceasta a însemnat foarte multe decizii de izolare şi carantinare, aproape 350.000 sunt active în acest moment.
Ministerul Sănătăţii a făcut ieri mai multe precizări legate de emiterea acestor documente, precum şi despre eliberarea concediilor medicale.
Cadrul legal în vigoare prevede plasarea în carantină pentru cinci zile ca urmare a intrării în contact cu o persoană confirmată cu coronavirus sau la revenirea în ţară dintr-un stat cu risc epidemiologic ridicat, conform listei actualizate periodic de INSP. Astfel, şi durata concediului medical care poate fi acordat este tot de cinci zile.
În cazul celor care intră în izolare, după diagnosticarea cu COVID-19, certificatul de concediu medical, eliberat de medicul curant sau de medicul de familie, prevede fie timpul petrecut în spital, fie, dacă pacientul a rămas la domiciliu, şapte zile, în cazul celor nevaccinaţi şi cinci zile, dacă e vorba de persoane vaccinate sau trecute prin boală în ultimele trei luni.
Concediul medical se acordă şi în situaţia în care starea de sănătate a pacientului nu permite reluarea activităţii după aceste perioade stabilite legal – mai precizează Ministerul Sănătăţii.
Autorităţile amintesc că Direcţiile de Sănătate Publică sunt cele care emit deciziile pentru izolare sau carantină, iar certificatele de concediu medical se pot elibera la o dată ulterioară, numai pentru luna în curs sau luna anterioară, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la încetarea perioadei de carantină sau izolare.(Rador/ FOTO radioiasi.ro)