Protecţia Consumatorilor propune plafonarea preţurilor la produsele de strictă necesitate din coşul minim de consum lunar
Publicat de Andreea Drilea, 18 martie 2020, 10:38 / actualizat: 18 martie 2020, 12:40
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) propune plafonarea temporară a preţurilor la produsele de strictă necesitate care fac parte din coşul minim de consum lunar, în scopul protejării cetăţenilor în faţa unor posibile scumpiri bruşte şi substanţiale.
‘În contextul pandemiei declanşate de noul coronavirus şi a decretării stării de urgenţă pe întreg teritoriul României, există o creştere substanţială a cererii pentru anumite produse comercializate pe piaţă, în condiţiile în care oferta este în limite normale sau chiar mai redusă decât în mod uzual. Având în vedere această stare de fapt, şi pentru a preveni anumite comportamente comerciale incorecte sau chiar ilegale, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor propune, pe o perioadă determinată, plafonarea preţurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coşul minim de consum lunar – aşa cum este el definit de lege, în scopul protejării cetăţenilor în faţa unor posibile creşteri bruşte şi substanţiale de preţuri’, se arată într-un comunicat al ANPC, remis miercuri AGERPRES.
De asemenea, ANPC solicită impunerea în magazinele comerciale a unor limite pentru volumul de produse pe care îl poate achiziţiona o singură persoană, cu scopul prevenirii lipsurilor în aprovizionare.
‘În egală măsură, în magazinele de retail se impune aplicarea unor limite rezonabile privind cantităţile din acelaşi produs vândute unei singure persoane, pentru a permite accesul tuturor consumatorilor la respectivul produs şi pentru a preveni eventuale sincope în aprovizionare’, potrivit documentului emis de ANPC.
Instituţia recomandă consumatorilor să îi sesizeze practicile comerciale incorecte pe care le constată în magazine.
‘ANPC îi încurajează pe consumatori să sesizeze, mai ales în această perioadă, toate situaţiile neconforme sau practicile comerciale incorecte pe care le constată în magazine, inclusiv eventuale neconcordanţe între preţul unui produs la raft şi cel facturat la casa de marcat sau inadvertenţe între preţul unui produs aflat la promoţie şi cel de referinţă, precum şi altele asemenea, în scopul prevenirii oricăror derapaje care pot interveni în actul comercial într-o perioada de criză. ANPC îi asigură pe toţi cetăţenii că veghează atent la corectitudinea pieţei, dispunând de echipe de intervenţie suplimentare pentru prevenirea oricăror acţiuni care ar încălca drepturile sau ar periclita sănătatea consumatorilor’, se menţionează în comunicatul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)