Radio România Actualităţi dă, din nou, ora exactă – radioul public câştigă prime time-ul în Capitală şi cea mai mare cotă de piaţă
Publicat de Andreea Drilea, 2 iunie 2022, 06:51
Comunicat de presă – Radio România Actualităţi
Radio România Actualităţi dă, din nou, ora exactă – radioul public câştigă prime time-ul în Capitală şi cea mai mare cotă de piaţă
Studiul de audienţă radio din primul val al anului (ianuarie – aprilie 2022) confirmă popularitatea în mediul urban a postului fanion al Societăţii Române de Radiodifuziune – Radio România Actualităţi şi poziţia de cel mai puternic actor de pe piaţa radio pentru SRR.
‘Bună dimineaţă, România!’ de la Radio România Actualităţi este cel mai ascultat matinal al Capitalei.
Radio România Actualităţi este postul de radio cu cea mai ridicată cotă de piaţă atât în prime time, cât şi urban, naţional şi în Bucureşti.
Conform celor mai recente audienţe, în primele patru luni ale anului 2022, Bună dimineaţă, România!, emisiunea matinală a postului public de radio este în poziţia de lider, cu o cotă de piaţă de 16,4% în Capitală şi o audienţă netă zilnică de 131.500 (Daily Reach).
La nivel naţional, Matinalul Radio România Actualităţi are cei mai fideli ascultători, cu o cotă de piaţă de 14,1%: jurnaliştii Daniela Petrican şi Cătălin Cîrnu sunt în fiecare dimineaţă, de luni până vineri, de la ora 6.00, alături de oraşul care se trezeşte. Fără compromisuri. Doar radio.
În prime time (7:00-14:00), în Bucureşti, Radio România Actualităţi, a atras cel mai mare număr de ascultători din piaţă (141,6 mii, zilnic).
Tot în prime time (7:00-14:00), postul Radio România Actualităţi a ocupat prima poziţie în toate mediile, având 12,7% din timpul total de ascultare, la nivel naţional, 13,1% în urban, 12% în rural şi 14,3% în Bucureşti.
‘Să dăm ‘Bună dimineaţă, România!’ şi Capitala să răspundă este un moment important pentru Radio România Actualităţi şi pentru Societatea Română de Radiodifuziune. Nu doar simbolic. E o victorie construită progresiv de o echipă de redacţie experimentată. Vorbim de selecţia atentă a conţinutului, de construirea cu focus pe public şi pe dezideratul relevanţei şi al misiunii pe care un matinal radio îl are în viaţa ascultătorilor. Plănuim să transformăm, în lunile ce vin, cota de piaţă a Radio România în auditori fideli, spre care sa ne îndreptăm zilnic cu un mix audio şi digital de bun-simţ, relevanţă, căldură, acurateţe şi promptitudine’, a declarat Răzvan Ioan Dincă, Preşedinte Director General Societatea Română de Radiodifuziune.
Din punct de vedere al cotei de piaţă şi, implicit, al timpului de ascultare, Radio România Actualităţi este liderul pieţei radio astfel:
în Bucureşti, cu 14,6%, urmat de Radio ZU cu 10,7% şi Europa FM 8,0%;
la nivel urban cu 13,6%, urmat de Europa FM cu 11,7% şi KissFM cu 10,2%;
la nivel naţional cu 12,9%, urmat de Kiss FM cu 10,7%, Europa FM cu 10,2% şi Radio ZU cu 9,3%;
în rural cu 11,6% la egalitate cu Kiss FM, urmat de Radio România Regional cu 9,7% şi de Radio Zu cu 9,4%;
După numărul net de ascultători unici, Radio România Actualităţi se menţine pe locul 3 în topul posturilor de radio la nivel naţional şi pe locul 2 în Bucureşti.
Societatea Română de Radiodifuziune, cea mai mare audienţă cumulată de pe piaţa radio
Audienţa cumulată a studiourile regionale, a Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi a Radio România Actualităţi face din Societatea Română de Radiodifuziune cel mai puternic actor în mass-media radio difuzată din ţară cu aproape 3,15 milioane de ascultători zilnic cumulat, la nivel naţional, în valul de primăvară al anului 2022.
Dintre toate posturile Radio România Regional, Radio Iaşi este cel mai ascultat, urmat de Radio Craiova şi Radio Timişoara.
Societatea Română de Radiodifuziune reuneşte staţiile cu emisie naţională Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Antena Satelor, staţiile cu emisie teritorială Iaşi, Craiova, Timişoara, Reşita, Cluj, Constanţa, Târgu-Mureş, Braşov, Bucureşti FM, la care se adaugă Radio România Internaţional şi Radio Chişinău. Acestora li se alătură Radio România Muzical, singurul post dedicat iubitorilor muzicii clasice şi jazz şi Radio3net Florian Pittiş, post de radio exclusiv online.
Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice