România a avut la finele anului trecut 54 de kilometri de autostradă în plus faţă de aceeaşi perioadă din 2019
Publicat de , 23 aprilie 2021, 19:45 / actualizat: 24 aprilie 2021, 6:29
România avea la sfârşitul anului 2020 cu 54 km mai multe autostrăzi decât în anul anterior, relevă un raport al Institutului Naţional de Statistică, iar această veste bună este aparent singura.
La sfârşitul anului trecut, comparativ cu finalul lui 2019, lungimea autostrăzilor din România a crescut cu 6,2%, respectiv cu 54 km, rezultă din datele publicate de Institutul Naţional de Statistică.
La 31 decembrie 2020, lungimea drumurilor publice totaliza 86.791 km.
În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 33,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 40,9% din lungimea drumulurilor cu îmbrăcăminte uşoară rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
Analistul economic Constantin Rudniţchi spune că infrastructura rutieră reprezintă cea mai sensibilă zonă din ultimii 30 de ani, zonă în care progresele României au fost cele mai mici, iar datele statistice atestă acest lucru.
Constantin Rudniţchi: Ceea ce frapează este numărul de kilometri foarte mare şi procentajul foarte mare el aşa-numitelor drumuri comunale, aproape 40%, deosebi drumuri care sunt pietruite sau din pământ. Apoi, că am făcut şi o comparaţie raportat 2016 la 2020, avem, iarăşi, câteva cifre care îngrijorează, şi anume numărul de kilometri de drumuri care sunt practic ieşiţi din serviciu, adică durata lor de folosinţă a fost depăşită, undeva între 33 pentru drumurile naţionale şi 40% pentru drumurile judeţene. În ultimii patru şi cinci ani s-au mai făcut anumite lucrări şi a fost modernizată o parte din aceste drumuri, mai avem celebra cifră la care ne tot uităm, şi anume numărul de kilometri de autostradă, în 2016 aveam 747 km de autostradă, în 2020 erau 920 km de autostradă, e un progres de aproape 200 km în patru ani. E foarte puţin. De fapt, când vorbim de autostrăzi, trebuie să ne uităm acum la lucrările care încep pentru a vedea ce se va întâmpla în patru cinci ani, adică în speranţa că ele se vor termina. Deja suntem depăşiţi de ţări mai mici decât România dacă comparăm la nivelul autostrăzi pe suprafaţă. Ungaria şi Bulgaria, din datele europene, deja au depăşit România la acest capitol.
(Rador/FOTO radioiasi.ro)