Scrisoare deschisă adresată min. Educației. Se solicită introducerea obligativității studiilor de licență și masterat de specialitate pentru viitorii profesori de Matematică
![Scrisoare deschisă adresată min. Educației. Se solicită introducerea obligativității studiilor de licență și masterat de specialitate pentru viitorii profesori de Matematică Scrisoare deschisă adresată min. Educației. Se solicită introducerea obligativității studiilor de licență și masterat de specialitate pentru viitorii profesori de Matematică](https://www.radioiasi.ro/wp-content/uploads/2023/09/elevi-scoala-banci.jpg)
Decanii facultăților de Matematică din cadrul Consorțiului „Universitaria” au adresat o scrisoare deschisă ministrului Educației, prin care solicită să se introducă, prin legile învățământului, obligativitatea ca viitorii profesori de matematică de liceu să urmeze și licență și masterat de specialitate.
Decanul Facultății de Matematică din cadrul Universității „Al. I Cuza” din Iași, prof. dr. Răzvan Lițcanu, a precizat că viitorii profesori trebuie să cunoască în profunzime matematica pe care o vor preda.
Răzvan Lițcanu: Plecând de la premisa pe care noi o considerăm evidentă, că o condiție necesară pentru ca un profesor să fie un bun profesor este să cunoască în profunzime materia pe care o predă. În acest context, noi facem câteva propuneri: pe de o parte, privind o pondere minimă pe care pregătirea de specialitate să o aibă în cadrul acestor programe cu specializare didactică – e vorba de licența cu dublă specializare didactică și masteratul didactic – asta pe de o parte, și pe de altă parte, propunem ca pentru a putea preda la ciclul liceal, profesorii să trebuiască să urmeze licența și masterat de specialitate, cu posibilitatea de a urma în paralel masteratul didactic.
În scrisoare deschisă adresată ministrului Educației, decanii facultăților de Matematică solicită totodată completarea listei programelor de licență cu dublă specializare, astfel încât să fie incluse și combinațiile care implică disciplina matematică, respectiv specializări precum Matematică-Fizică, Matematică-Biologie sau Matematică-Finanțe.
Argumentul a fost că acestea sunt esențiale pentru formarea viitorilor profesori și specialiști din domeniile interdisciplinare.
(Radio Iași/Constantin Mihai/FOTO radioiasi.ro)