Ascultă Radio România Iași Live

Simulare Evaluare Naţională: Note mai mari sau egale cu 5 la Română – 73,98% şi 42,37% la Matematică

Simulare Evaluare Naţională: Note mai mari sau egale cu 5 la Română – 73,98% şi 42,37% la Matematică
Foto: examen

Publicat de Andreea Drilea, 23 februarie 2024, 16:16

73,98% dintre elevii care au participat la simularea Evaluării Naţionale au luat note mai mari sau egale cu cinci la Limba şi literatura română, 42,37% la Matematică şi 82,93% la Limba şi literatura maternă, informează Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă.

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, vineri a avut loc comunicarea rezultatelor obţinute de elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naţionale (2024).

Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situaţie pe probe şi tranşe de note:

La Limba şi literatura română au luat note mai mari sau egale cu 5 – 73,98%, adică 121.759.

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

Note 1- 4,99 – 26,02%;
Note 5 – 5,99 – 14,08%;
Note 6 – 6,99 – 16,99%;
Note 7 – 7,99 – 19,07%;
Note 8 – 8,99 – 16,46%;
Note 9 – 9,99 – 7,35%.

La această probă un număr de 44 de elevi (0,03%) au obţinut nota 10.

La matematică note mai mari sau egale cu 5 au luat 42,37%, adică 69.347.

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

Note 1 – 4,99 – 57,63%;
Note 5 – 5,99 – 14,50%;
Note 6 – 6,99 – 10,54%;
Note 7 – 7,99 – 8,29%;
Note 8 – 8,99 – 6,33%;
Note 9 – 9,99 – 2,65%.

Un număr de 91 de elevi (0,06%) au obţinut nota 10.

Limba şi literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5 au fost obţinute de 82,93%, adică 8.161.

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

Note 1 – 4.99 – 17,07%;
Note 5 – 5,99 – 10,09%;
Note 6 – 6,99 – 14,92%;
Note 7 – 7,99 – 20,51%;
Note 8 – 8,99 – 22,37%;
Note 9 – 9,99 – 14,83%.

Un număr de 22 elevi (0,22%) au obţinut nota 10 la această probă.

În procesul de evaluare au fost implicaţi 11.593 de profesori evaluatori, după cum urmează: Limba română: 5.675; Matematică: 5.452; Limba maternă: 466.

La nivelul celor 3.747 de centre de examen, peste 12.000 de profesori asistenţi au asigurat scanarea şi încărcarea lucrărilor pe platforma informatică.

Platforma a funcţionat în parametri optimi pe toată perioada desfăşurării proceselor, cu excepţia unui interval de circa 20 de minute în prima zi de examen, precizează sursa citată.

‘Reamintim faptul că este pentru prima dată când simularea se derulează în condiţii similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de profesorii din unitatea de învăţământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată ţara’, se arată în comunicatul Ministerului Educaţiei

Conform metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale, la o diferenţă mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alţi doi evaluatori, nota finală fiind obţinută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare şi cea mai mică).

Din acest punct de vedere, numărul lucrărilor care au necesitat recorectare este de 11,39% la Limba şi literatura română, 0,25% la Matematică şi 8,0% la Limba maternă.

Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII au fost transmise către Inspectoratele Şcolare Judeţene/al Municipiului Bucureşti.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Potrivit sursei citate, în contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educaţiei dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reuşită la fiecare dintre itemii administraţi. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la măsura în care sunt dezvoltate competenţele vizate prin evaluarea naţională. În acest sens, ataşăm un extras din platforma de evaluare digitalizată din care rezultă gradul de reuşită pe fiecare item, la nivel naţional, pentru limba şi literatura română şi matematică, precum şi subiectele şi baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile şi pe subiecte.edu.ro).

La nivelul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie se va efectua o analiză a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competenţelor acestora. Informaţiile care permit astfel de analize pe itemi sunt disponibile şi la nivelul fiecărui Inspectorat Şcolar Judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, respectiv al fiecărei unităţi de învăţământ.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei reamintesc că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale.

(AGERPRES/FOTO radioiasi.ro)

Etichete:
Tarifele pentru rezervarea locurilor la biletele CFR au crescut
Naţional vineri, 28 martie 2025, 16:23

Tarifele pentru rezervarea locurilor la biletele CFR au crescut

Tarifele pentru rezervarea locurilor la biletele CFR au crescut, de astăzi, la 6 lei pentru Intrercity şi InterRegio şi la 4 lei pentru...

Tarifele pentru rezervarea locurilor la biletele CFR au crescut
80 de trenuri vor fi afectate de trecerea României la ora oficială de vară
Naţional vineri, 28 martie 2025, 15:31

80 de trenuri vor fi afectate de trecerea României la ora oficială de vară

80 de trenuri vor fi afectate de trecerea României la ora oficială de vară, în noaptea de sâmbătă spre duminică, atunci când ora 03:00 va...

80 de trenuri vor fi afectate de trecerea României la ora oficială de vară
Proiectul de ordonanţă care prevede aplicarea impozitului pe construcţii speciale a fost publicat pe site-ul Ministerului de Finanţe
Naţional vineri, 28 martie 2025, 15:22

Proiectul de ordonanţă care prevede aplicarea impozitului pe construcţii speciale a fost publicat pe site-ul Ministerului de Finanţe

Proiectul de ordonanţă care prevede aplicarea impozitului pe construcţii speciale, aşa numita „taxă pe stâlp”, a fost publicat pe...

Proiectul de ordonanţă care prevede aplicarea impozitului pe construcţii speciale a fost publicat pe site-ul Ministerului de Finanţe
Testele elevilor de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naţionale au fost corectate mai repede
Naţional vineri, 28 martie 2025, 14:29

Testele elevilor de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naţionale au fost corectate mai repede

Testele elevilor de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naţionale au fost corectate mai repede. Ministerul Educaţiei a trimis...

Testele elevilor de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naţionale au fost corectate mai repede
Naţional vineri, 28 martie 2025, 14:26

Atacatorii cibernetici şi-au intensificat tentativele de fraudă de tip spoofing

Atacatorii cibernetici şi-au intensificat tentativele de fraudă de tip spoofing, avertizează DIICOT. Hoţii folosesc numere de telefon sau...

Atacatorii cibernetici şi-au intensificat tentativele de fraudă de tip spoofing
Naţional vineri, 28 martie 2025, 14:02

Celebra pianistă Martha Argerich, decorată de statul român

În cadrul unei ceremonii speciale organizate pe 27 martie 2025 la Lugano, Maestrul Ion Marin, Consul Onorific al României în Elveția, a decernat,...

Celebra pianistă Martha Argerich, decorată de statul român
Naţional vineri, 28 martie 2025, 13:29

Programul ‘Rabla pentru sobe’ începe pe 31 martie. Solicitările pot fi depuse până la data de 11 aprilie

Locuitorii din zonele montane ale României vor putea să-şi înlocuiască sobele vechi cu unele moderne şi eficiente energetic, odată cu...

Programul ‘Rabla pentru sobe’ începe pe 31 martie. Solicitările pot fi depuse până la data de 11 aprilie
Naţional vineri, 28 martie 2025, 12:32

Intervalul de vârstă la care copiii utilizează rețelele sociale a scăzut la 5 – 10 ani

Intervalul de vârstă la care copiii utilizează rețelele sociale a scăzut la 5 – 10 ani, aproape jumătate dintre copii petrec peste 6 ore pe...

Intervalul de vârstă la care copiii utilizează rețelele sociale a scăzut la 5 – 10 ani