Sondaj realizat de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România
Publicat de Andreea Drilea, 25 ianuarie 2024, 07:02
Şapte din zece companii de transport din ţară susţin că timpii mari de aşteptare la punctele de frontieră reprezintă cea mai mare problemă a lor, în timp ce peste două treimi au menţionat neaderarea la spaţiul Schengen de liberă circulaţie şi costurile cu asigurare RCA – sunt rezultatele unui sondaj realizat de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.
Mihaela Dumitrescu: Cea mai mare problemă din industria transporturilor rutiere sunt timpii mari de aşteptare în vămi – 11 zile pentru a intra din Ucraina, peste cinci zile din Moldova şi până la 36 de ore pentru a intra din Bulgaria. Totodată, timpul petrecut la ieşire, pe frontiera de vest, creşte până la trei zile, din cauza problemelor apărute la cântărirea mărfurilor şi a interdicţiilor de tranzit prin Ungaria în weekend. În acelaşi timp, efectul neaderării României la spaţiul Schengen are consecinţe financiare grave, susţin realizatorii cercetării, care menţionează că transportatorii au pierdut în 2022 peste 2,4 miliarde de euro din cauza timpilor de aşteptare la trecerea frontierelor cu Bulgaria şi Ungaria. Pe următoarele locuri între preocupările acestora sunt, cu peste 60 de procente pondere, costurile cu asigurarea RCA, tarifele de transport naţionale, lipsa parcărilor sigure pentru camioane, dezvoltarea inuficientă a infrastructurii rutiere. Sondajul a fost realizat în decembrie anul trecut pe un eşantion de peste 220 de companii şi firme din domeniul transporturilor rutiere de marfă din România.
Rador/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro