Studiu: 55% dintre părinţi doresc revenirea la cursurile faţă în faţă, iar 31% optează pentru sistemul hibrid
Publicat de Andreea Drilea, 31 august 2020, 13:54
Comunicat de presă – Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Studiu: 55% dintre părinţi doresc revenirea la cursurile faţă în faţă, iar 31% optează pentru sistemul hibrid
Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin Unitatea de Cercetare în Educaţie din Cadrul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, şi MKOR Consulting – agenţie de cercetare de piaţă – au lansat studiul ‘Back to School Post-Covid’.
Studiul s-a derulat în rândul părinţilor copiilor din învăţământul preuniversitar, pentru a afla care sunt aşteptările şi temerile lor referitoare la modul de desfăşurare a noului an şcolar.
– Peste jumătate (55%) dintre părinţii elevilor români doresc revenirea la cursurile faţă în faţă, acordând cel mai crescut nivel de încredere acestui scenariu (4.6 puncte din 7)
– Aproape o treime (31%) dintre părinţi optează pentru cursurile mixte, acasă şi la şcoală, cu un grad moderat de încredere (3.6 din 7)
– Doar 14% dintre părinţi optează pentru cursuri exclusiv la distanţă, această variantă având cel mai scăzut scor de încredere (2.7 din 7)
Pentru revenirea la cursuri în această toamnă, majoritatea părinţilor români preferă scenariul cursurilor faţă în faţă, pe care îl consideră cel mai potrivit. Mai exact, 55% dintre părinţii care au răspuns studiului preferă revenirea fizică a elevilor în clase din 14 septembrie. Cursurile faţă în faţă sunt preferate, mai ales, în cazul preşcolarilor şi elevilor de liceu.
Chiar dacă se arată precauţi în privinţa acestei opţiuni, părinţii consideră că desfăşurarea cursurilor faţă în faţă este relativ adecvată pentru copiii lor (4,6 puncte din 7) şi, o consideră cea mai adecvată, în comparaţie cu varianta mixtă sau cea la distanţă.
Principala îngrijorare a părinţilor se leagă de neatenţia copiilor faţă de regulile de distanţare fizică şi igienă (mai mult de 6 din 10 părinţi), dar şi de faptul că unii părinţi şi-ar putea trimite copiii la şcoală, chiar dacă prezintă simptome.
Pe locul al doilea în opţiunile părinţilor se află varianta mixtă, în care copiii alternează învăţarea la distanţă cu şcoala tradiţională. Această variantă este preferată de aproape o treime (31%) dintre părinţi, în special, pentru elevii din ciclurile gimnazial şi liceal, precum şi pentru cei care locuiesc în oraşele mari şi foarte mari ale ţării.
Părinţii consideră cursurile mixte mai puţin potrivite pentru copiii lor, comparativ cu cele faţă în faţă (3,6 puncte din 7).
Doar 14% dintre părinţi aderă la cea de-a treia variantă de desfăşurare a cursurilor în noul an şcolar, respectiv continuarea cursurilor exclusiv online, aşa cum s-a întâmplat în timpul stării de urgenţă.
Conform opiniei părinţilor, această variantă este şi cel mai puţin adecvată pentru copiii lor (2.7 puncte din 7). Părinţii elevilor de gimnaziu şi din clasele mai mici tind totuşi să accepte mai uşor această formă de desfăşurare a cursurilor, comparativ cu cei din clasele de liceu.
Reticenţa părinţilor a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinţi), a timpului prelungit petrecut în faţa calculatorului (58%). Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informaţiilor predate în cadrul cursurilor la distanţă (62%) ori de faptul că elevilor le lipseşte concentrarea (54%), neavând un program clar şi o anumită rutină de învăţare (52%).
Studiul complet poate fi accesat aici: https://www.edu.ro/sites/default/files/Raport%20Back%20to%20School%202020-2021.pdf
Specificaţii metodologice:
Studiul a fost realizat în perioada 26 iulie – 3 august 2020, de către MKOR Consulting în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educaţie din cadrul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, pe un eşantion de 1.067 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia părinţilor care au cel puţin un copil înregistrat în sistemul educaţional din România în anul şcolar 2020-2021, după ciclul de învăţământ al copilului, mediul de rezidenţă (rural – urban) şi distribuţie geografică (regiuni de dezvoltare).
*** Despre MKOR Consulting
MKOR Consulting (https://mkor.ro) este o agenţie de cercetare de piaţă inovativă care combină experienţa practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA şi expertiza de top pentru a oferi o înţelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare şi oferă o flexibilitate crescută clienţilor săi, cu scopul înţelegerii şi livrării celor mai detaliate perspective asupra pieţei.
MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeţi în mod gratuit pe site-ul agenţiei: https://mkor.ro/studii-piata-proprii/
*** Despre Unitatea de Cercetare în Educaţie din cadrul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie
Unitatea de Cercetare în Educaţie (UCE) din cadrul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE) se organizează şi funcţionează ca structură de cercetare-dezvoltare în domeniul educaţiei, ce îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale privind cercetarea ştiinţifică.
Scopul UCE îl constituie fundamentarea politicilor şi practicilor educaţionale, pe baza cercetării ştiinţifice, în concordanţă cu provocările de la nivel naţional şi european.
Pentru realizarea scopului şi atribuţiilor sale, UCE desfăşoară activităţi precum dezvoltarea de parteneriate cu alte instituţii publice, cu organizaţii neguvernamentale, agenţi economici şi alte persoane interesate, promovează / diseminează rezultatele studiilor şi cercetărilor realizate, precum şi ale programelor şi proiectelor naţionale şi internaţionale implementate.
Studiile, proiectele şi activităţile Unităţii de Cercetare în Educaţie din cadrul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie pot fi vizualizate la adresa: www.ise.ro.
Din partea MKOR Consulting
Corina Cimpoca, MBA
Consultant Senior, Fondator
Din partea Unitatea de Cercetare în Educaţie din cadrul CNPEE
Alina Crăciunescu
Cercetător ştiinţific III