TAROM va despăgubi călătorii care au achiziţionat bilete direct de la companie, după perturbările de trafic
Publicat de gabrielarotaru, 9 iulie 2024, 16:29
Gestul piloţilor de la TAROM, care s-au declarat ieri brusc inapţi de zbor, a provocat mari probleme pasagerilor, care ar fi trebuit anunţaţi din timp pentru a-şi putea planifica altfel călătoriile, consideră comisarul pentru transporturi Adina Vălean.
Ea a atras atenţia că situaţia nu este de bun augur în contextul în care compania beneficiază de un ajutor de stat aprobat Comisia Europeană:
Adina Vălean: Comisia Europeană a aprobat, în urma unui proces lung de negociere, ajutorul de stat pentru Compania Tarom. Asta înseamnă un certificat de sănătate, înseamnă un start de la zero pentru companie. Această aprobare s-a făcut în baza unui plan de restructurare cu previziuni precise, care este considerat de Comisia Europeană ca fiind un plan bun, pentru ca această companie să fie profitabilă. Ar fi păcat ca atâta vreme cât ele au creat bazele pentru profitabilitate ulterioară, ea să fie diminuată din alte evenimente şi întâmplări care nu sunt previzibile.
Tarom îi va despăgubi pe toţi călătorii, care au achiziţionat bilete direct de la companie şi care depun cerere de rambursare a compensaţiilor la adresa special creată despăgubire8iulie@tarom.ro. Cei care au cumpărat bilete prin intermediul altor companii trebuie să trimită acolo aceste cereri, precizează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Pasagerii trebuie să păstreze şi să pună la dispoziţie, de asemenea, bonurile sau facturile prin care au achiziţionat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate în perioada în care zborul a fost anulat şi până la rerutare. (Rador/ FOTO radioiasi.ro)