Timiş: Primele 15 persoane au ajuns la audieri la DIICOT Timişoara în dosarul ”CFR la fier vechi”
Publicat de Lucian Bălănuţă, 3 mai 2017, 14:22
UPDATE ora 15:00 – Primele 15 persoane au ajuns miercuri la DIICOT Timişoara pentru audieri în dosarul ”CFR la fier vechi”, acestea fiind angajaţi ai Regionalei CFR Timişoara, dar mai sunt aşteptate de procurori alte 40 de persoane în acest dosar.
‘A ajuns la audieri un prim lot de 15 persoane’, a declarat, pentru AGERPRES, Alex Florenţa, procuror-şef al DIICOT Timişoara.
Unul dintre bărbaţii aduşi la audieri a declarat presei, înainte de intrarea în sediul DIICOT Timişoara, că angajaţii ştiau că vânzarea vagoanelor la fier vechi se face în baza unui contract cu o firmă din Călăraşi.
‘Ce să ştim noi? Noi suntem mici. (…). Aşa am înţeles, că era un contract de vânzare a vagoanelor cu firma de la Călăraşi. Erau casate. De la sucursală ne-au înştiinţat că au băgat în cont 5 miliarde şi urmează să taie 200 de vagoane de pe Regionala CFR Timişoara. Noi ne-am dus, am verificat osiile, noi atâta am făcut, reviziile, am luat seriile şi am verificat ca fiecare vagon să fie tăiat în parte. Osiile erau din oţel special şi vagoanele erau ruginite, putregai’, a afirmat persoana care a intrat la audieri.
Miercuri dimineaţa, o grupare infracţională, care ar fi cauzat un prejudiciu de 6 milioane de euro prin delapidare, a fost destructurată de poliţiştii de combatere a criminalităţii organizate şi procurorii DIICOT Timişoara, care au efectuat 63 de percheziţii domiciliare în Bucureşti şi în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman, Dâmboviţa.
UPDATE ora 11:00 – Toată conducerea executivă a CFR Marfă este vizată de o anchetă DIICOT, într-un dosar cu un prejudiciu de peste şase milioane de euro. Procurorii şi poliţiştii fac percheziţii în 63 de locuri din Bucureşti şi nouă judeţe.
Procurorii DIICOT spun că actuali şi foşti directori ai Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă, inclusiv fostul director general Mihuţ Crăciun, sunt implicaţi în grupul infracţional constituit în 2016.
Suspecţii au subevaluat bunurile societăţii cu ocazia vânzării-cumpărării a 2.450 de vagoane destinate casării de către REMAT Călăraşi.
Prejudiciul adus CFR Marfă a fost estimat la 6,3 milioane de euro. Anchetatorii spun că angajaţii CFR vindeau vagoanele de marfă făcute dintr-un oţel special la preţ de fier vechi, un preţ mai mic decât valoarea reală, iar diferenţa de bani şi-o însuşeau.
Oamenii legii fac peste 60 de percheziţii în Bucureşti şi în nouă judeţe, iar zeci de persoane vor fi duse la audierile de la DIICOT Timişoara, suspectate de constituirea unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grav, fals intelectual şi uz de fals. (Agerpres)
UPDATE ora 9:00 Fostul director al CFR Marfă, Mihuţ Constantin Crăciun, ar fi vizat în dosarul în care procurorii DIICOT fac cercetări faţă de 40 de persoane, pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals, au declarat, pentru AGERPRES, surse judiciare.
Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT), cu ajutorul poliţiştilor din cadrul structurilor de combatere a criminalităţii organizate şi cei de la transporturi, efectuează 63 de percheziţii domiciliare în Bucureşti şi în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman, Dâmboviţa.
UPDATE ora 07:30 – Poliţiştii structurilor de combatere a criminalităţii organizate şi cei de la transporturi, sub coordonarea procurorilor DIICOT Timişoara efectuează 63 de percheziţii domiciliare în Bucureşti şi în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman, Dâmboviţa, într-un dosar cu un prejudiciu de peste 6 milioane de euro, provenit din subevaluare de deşeuri de fier vechi.
Percheziţiile sunt efectuate în cadrul unui dosar penal în care se efectuează cercetări faţă de 40 de persoane, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.
‘‘Din cercetări a reieşit că, în cursul anului 2016, la nivelul unei societăţi de transporturi feroviare, s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport. Membrii grupării sunt bănuiţi că ar fi subevaluat bunurile din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deşeurilor feroase din Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate”, se arată într-un comunicat IGPR.
Potrivit sursei citate, subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti, în baza unei proceduri de licitaţie deschisă a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria ”deşeu fier vechi greu” şi ”deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară.
”Preţul de achiziţie a fost de 120 de euro per tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru ‘deşeu fier vechi greu’ era de 175,88 euro per tonă, iar pentru ‘deşeu fier vechi special’ (oţel) era de 218,90 euro per tonă. Astfel, cei în cauză ar fi realizat practic o subevaluare a bunurilor cu 82,42% în cazul ‘deşeurilor fier vechi special’ (oţel) şi cu 46,56% în cazul ‘deşeurilor fier vechi greu’. Prejudiciul cauzat societăţii de transport prin activitatea infracţională este de 6.313.748 de euro”. (Agerpres)
Mai multe percheziţii au loc, la această oră, în Bucureşti şi la Timişoara, într-un dosar al DIICOT vizând CFR Marfă şi privind vânzarea unor vagoane de tren de marfă la preţ subevaluat, la fier vechi. Prejudiciul în acest caz se ridică la 3,6 miloane de euro.
Percheziţiile au loc la unităţi ale CFR Marfă şi la mai multe societăţi care se ocupă cu comercializarea fierului vechi, atât în Timişoara, cât şi în Bucureşti.
Anchetatorii spun că angajaţii CFR vindeau vagoanele de marfă care sunt făcute dintr-un oţel special, la preţ de fier vechi, deci la un preţ mai mic decât adevărata lor valoare, iar diferenţa de bani şi-o însuşeau.
Vom reveni cu detalii…
(Radio Iaşi/ FOTO arhivă adevarul.ro)