Trei din zece români vor să cumpere o maşină electrică prin ‘Rabla Plus’ (platformă online)
Publicat de Andreea Drilea, 29 iunie 2021, 14:06
Trei din zece utilizatori (29%) ai unei platforme online dedicată achiziţiilor auto îşi doresc să cumpere o maşină electrică sau hibrid prin Programul Rabla Plus, dar în aceeaşi proporţie se găsesc şi cei care vor să îşi achiziţioneze un autovehicul cu motorizare diesel, prin programul Rabla Clasic.
Conform datelor centralizate de Autovit.ro, Rabla Clasic rămâne programul preferat al utilizatorilor platformei şi în 2021. Astfel, trei sferturi dintre participanţii la un sondaj au răspuns că şi-ar cumpăra o maşină nouă cu motor pe combustie şi cu o subvenţie de 7.500 de lei, de la stat.
De asemenea, 36% dintre cei chestionaţi au susţinut că preferă maşinile cu motorizări pe benzină, în timp ce motorizarea diesel se află pe următorul loc, cu 30% dintre preferinţele românilor.
În acelaşi timp, 29% dintre respondenţi au declarat că preferă să-şi cumpere maşini electrice sau hibrid prin Programul Rabla Plus, pondere apropiată de cea a persoanelor care aleg maşinile diesel.
‘Reamintim că în cadrul Programului Rabla Plus se acordă două tipuri de ecotichete, respectiv 45.000 de lei pentru maşinile full electrice şi 20.000 de lei pentru maşinile hibrid plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou. Cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului Rabla Plus.
Dar cei mai mulţi respondenţi (29%) nu ştiu ce marcă de maşină îşi doresc să cumpere prin programul Rabla. Totuşi, 14% ar alege Volkswagen, 7% o maşină Ford, iar 4% s-ar orienta către mărcile Renault, Skoda, Toyota, Kia’, se arată în sondajul citat.
În ceea ce priveşte autovehiculele deţinute, un sfert dintre respondenţi au precizat că deţin o maşină mai veche de opt ani pentru casare şi că îndeplinesc condiţiile de înscriere în programul guvernamental.
Pe de altă parte, peste trei sferturi (76%) din totalul celor intervievaţi au precizat că au o maşină veche şi că sunt interesaţi de un buy-back, 65% au spus că sunt interesaţi de o soluţie de finanţare a vehiculului nou chiar dacă accesează subvenţia din Programul Rabla.
În plus, majoritatea românilor (94%) vizează achiziţionarea de servicii de asigurări auto (RCA şi Casco), asistenţă rutieră, livrare la domiciliu, garanţie extinsă, anvelope suplimentare, revizii incluse sau maşină la schimb.
Statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) evidenţiază faptul că, în primele patru luni ale anului, cota de piaţă a autoturismelor electrificate a ajuns la 11,6% din total vânzări, aproape dublă faţă de aceeaşi perioadă din 2020, când se consemna o pondere de 5,5%.
Astfel, în intervalul ianuarie – aprilie 2021, cele mai multe achiziţii noi de autoturisme ecologice au fost consemnate în categoria autoturismelor full hibride, respectiv 2.203 de unităţi, în creştere cu 74,2% faţă de perioada similară din 2020. Totodată, vânzările de autoturisme plug-in hybrid au crescut cu 155,2%, la 462 de unităţi, în timp ce modelele electrice 100% au înregistrat o majorare de 59%, până la 501 exemplare.
Autovit.ro este cea mai mare platformă online din România destinată vânzării şi cumpărării de maşini noi şi second-hand, dar şi de piese auto, cu peste 4 milioane de vizitatori lunari şi mai mult de o mie de dealeri auto care folosesc serviciile companiei. Platforma aparţine OLX Group. AGERPRES