Unul din trei elevi din România nu a putut participa la cursurile online
Publicat de , 14 decembrie 2020, 07:33
Unul din trei elevi din România nu a putut participa la cursurile online, după închiderea şcolilor din cauza pandemiei de coronavirus. Ţara noastră se află printre ultimele state din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte implementarea educaţiei digitale – arată un raport al Parlamentului European.
Există însă şi specialişti care atrag atenţia asupra neajunsurilor pe care le aduce educaţia online, însă concluzia generală este aceea că e nevoie de creşterea finanţării pentru digitalizarea învăţământului.
Aproximativ un milion de elevi nu au avut acces la educaţie după închiderea şcolilor din cauza pandemiei COVID-19, în timp ce în statele dezvoltate 90% dintre elevi au avut la dispoziţie instrumente de învăţare la distanţă.
Academicianul Ioan Dumitrache atrage atenţia asupra faptului că utilizarea în exces a tehnologiei în rândul elevilor de vârstă mică poate avea efecte negative.
Ioan Dumitrache: Pentru ciclurile preşcolar şi primar, 3-11 ani, şcoala online este departe de a fi o opţiune. Din contra, aceasta poate avea efecte dăunătoare pentru elevi, în sensul periclitării bunei lor dezvoltări psihosociale şi intelectuale. Educaţia se face în interacţiune directă cu un educator. Generalizarea învăţământului online poate compromite întregul sistem de educaţie, atât prin consecinţe directe asupra calităţii, cât şi prin cerinţele legate de asigurarea echitabilă a accesului tuturor elevilor, profesorilor la infrastructura performantă.
Andreea Paul este mamă, dar şi profesor. Ea consideră că educaţia copiilor trebuie să devină în cel mai scurt timp o prioritate.
Andreea Paul: Copiii noştri, din primele lor clase, au nevoie de educaţie digitală inteligentă. A avea un calculator sau un smartphone sau un iPad nu înseamnă a fi educat digital.
Conform datelor raportului Parlamentului European, unul din cinci români nu au utilizat niciodată internetul.
(Rador/FOTO radioiasi.ro)