Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au contribuit la creşterea cu 6,5% a afacerilor din comerţ, în primele 4 luni
Publicat de Andreea Drilea, 5 iunie 2018, 11:12
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor de autovehicule şi motociclete, s-a majorat, în primele patru luni ale anului, cu 6,5%, comparativ cu intervalul similar din 2017, ca urmare a rezultatelor pozitive înregistrate, în special, în comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun, respectiv cu produse nealimentare, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS), publicate marţi.
Conform statisticii oficiale, în intervalul 1 ianuarie – 30 aprilie 2018, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 7,6%, faţă de primele patru luni din anul anterior, în timp ce vânzările de produse nealimentare s-au majorat cu acelaşi procentaj, iar comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a înregistrat un salt de 2,7%.
În acelaşi timp, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere cu 7,6% din ianuarie până în aprilie, anul curent, faţă de aceeaşi perioadă din 2017, datorită vânzărilor de produse nealimentare (+9,3%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+8,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,8%).
La nivelul lunii aprilie 2018 vs aprilie 2017, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, fără a lua în calcul vânzărilor de autovehicule şi motociclete, ca serie brută, a consemnat o majorare de 6,7%, ca urmare a creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,2%), vânzările de produse nealimentare (+8,1%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,7%).
De asemenea, în intervalul analizat, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, ca serie ajustată, a înregistrat un salt de 7,9%, datorat comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+9,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,5%).
Raportat la martie 2018, datele INS arată creşteri ale volumului cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), atât ca serie brută (+5,4%), cât şi ca serie ajustată (+1,7%). În ambele situaţii, creşterile s-au datorat vânzărilor cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate şi a celor de produse nealimentare. Pe de altă parte, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut ca serie brută, cu 2,2%, respectiv ca serie ajustată, cu 2,1%.
(Agerpres/FOTO arhivă frameworks.ro)