Vânzările de scutere şi motociclete s-ar putea dubla în acest an, cu ajutorul programului ‘Rabla Moto’ (asociaţie)
Publicat de Andreea Drilea, 28 aprilie 2021, 14:39
Numărul de scutere şi motociclete cumpărate prin intermediul Programului ‘Rabla Moto’ se va dubla în acest an, arată estimările publicate, miercuri, de Asociaţia motoADN.
Începând din 26 aprilie 2021, Programul ‘Rabla Moto’ a devenit funcţional, iar valoarea tichetului pentru scutere şi motociclete s-a majorat cu 60%. Astfel, prima acordată pentru casarea unui autovehicul vechi şi achiziţia unei motociclete noi este de 5.500 lei, fără a depăşi 50% din valoarea bunului achiziţionat.
Potrivit sursei citate, valoarea totală a finanţării pentru scutere şi motociclete electrice poate ajunge până la 11.000 lei, fără a depăşi 50% din valoarea bunului ce urmează a fi cumpărat. De asemenea, a fost majorat cuantumului ecotichetului pentru scutere şi motociclete electrice, până la 5.500 lei, iar pentru cine doreşte să achiziţioneze o motocicletă electrică şi predă o maşină uzată acest voucher se poate cumula cu prima de casare în valoare de 5.500 lei.
‘Estimăm pentru 2021, cel puţin o dublare a numărului de scutere şi motociclete finanţate prin acest program. Această estimare are la bază analiza interesului şi solicitărilor de oferte primite în platforma rablamoto.ro. motoADN va promova în continuare Programul Rabla Moto. Misiunea asociaţiei este aceea de a dezvolta motociclismul în România, dar acest lucru nu poate fi realizat decât cu responsabilitate şi grijă faţă de mediu’, se arată într-un comunicat al Asociaţiei, transmis miercuri AGERPRES.
Conform unui studiu realizat în Franţa în 2019, ce a analizat modul în care autovehiculele afectează calitatea aerului, poluarea generată de un scuter este mai mică decât cea produsă de o maşină electrică, în timp ce un scuter este de patru ori mai puţin poluant decât o maşină cu motor termic, dar poate ajunge să fie de aproape de zece ori mai puţin poluant.
Studiul, care a luat în calcul inclusiv emisiile de PM10 şi PM2,5, a demonstrat, totodată, că motocicletele şi scuterele omologate conform normelor Euro au cel mai mic impact asupra calităţii aerului.
În acelaşi timp, un studiu din Belgia a evidenţiat faptul că trecerea a 10% dintre participanţii la trafic de la maşină la scuter a dus la o reducere cu 40% a timpului de staţionare în trafic.
Asociaţia motoADN promovează, protejează şi încurajează motociclismul în România. Printre proiectele pentru care motoADN este cunoscută se află propunerea de introducere, din 2020, a programului Rabla Moto – pentru motociclete şi scutere noi, precum şi implicarea în stabilirea formulei finale a proiectului Primăriei Bucureşti privind taxa de mediu, astfel încât acesta să nu afecteze motocicliştii români.
Începând din 2019, motoADN este membru activ şi cu drepturi depline în cadrul Federaţiei Europene a Asociaţiilor de Motociclişti – FEMA. AGERPRES