Ascultă Radio România Iași Live

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)
Foto: bani 250 lei

Publicat de Andreea Drilea, 5 noiembrie 2024, 05:39 / actualizat: 5 noiembrie 2024, 6:42

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024 este de 3.116 lei, în creştere cu 231 lei faţă de anul trecut, televizoarele, electrocasnicele mici, hainele, telefoanele mobile şi maşinile de spălat fiind în topul preferinţelor, potrivit unui studiu de specialitate, remis luni AGERPRES.

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului realizat de Kantar România, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.

Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).

Pentru segmentul 25 – 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 – 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 – 65 ani ‘vânează’ mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).

‘Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment şi mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanţa evenimentului pentru economie şi pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele şi electrocasnicele mici sunt în topul preferinţelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile şi haine. Aceste categorii de produse sunt esenţiale pentru consumatorii români, ce caută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai (confort şi funcţionalitate sporită pentru locuinţele lor, divertisment şi conexiune cu ceilalţi prin tehnologii noi) şi felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-şi creşte semnificativ vânzările şi expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creşterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaţionale) şi să se concentreze pe crearea unor experienţe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceştia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul’, a susţinut Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România, citat în comunicat.

Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii ani, în special în rândul femeilor şi în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25 – 34 şi 45 – 55 de ani şi al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a fost realizat în perioada 14 – 21 octombrie 2024, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2001 respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, la un nivel de încredere la 95%.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) şi un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
În perioada 18 -24 noiembrie 2024, vor debuta noi evenimente vizuale, recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici din România
Fapt divers luni, 18 noiembrie 2024, 08:28

În perioada 18 -24 noiembrie 2024, vor debuta noi evenimente vizuale, recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici din România

În perioada 18 -24 noiembrie 2024, vor debuta noi evenimente vizuale, recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici din România.     Luni,...

În perioada 18 -24 noiembrie 2024, vor debuta noi evenimente vizuale, recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici din România
„Povești în zbor cu zmeie și zei” – un nou atelier D.I.C.E. la Palatul Culturii
Fapt divers vineri, 15 noiembrie 2024, 12:46

„Povești în zbor cu zmeie și zei” – un nou atelier D.I.C.E. la Palatul Culturii

Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași, prin Secția Mediere culturală, Proiecte, Marketing și cu sprijinul activ al Muzeului Etnografic al...

„Povești în zbor cu zmeie și zei” – un nou atelier D.I.C.E. la Palatul Culturii
Iași: Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din România lansează proiectul „Adulţii cu autism, persoane vizibile în comunitate”
Fapt divers vineri, 15 noiembrie 2024, 12:16

Iași: Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din România lansează proiectul „Adulţii cu autism, persoane vizibile în comunitate”

Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din România, filiala Iaşi, în parteneriat cu Fundaţia Ancora Salvării, lansează...

Iași: Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din România lansează proiectul „Adulţii cu autism, persoane vizibile în comunitate”
Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 18 – 24 noiembrie 2024
Fapt divers vineri, 15 noiembrie 2024, 11:48

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 18 – 24 noiembrie 2024

Program Teatrul Luceafărul: Marți 10 – DEGEȚICA 19.11.2024 18 – STAI JOS SAU CAZI Miercuri 10,30 – CROITORAȘUL CEL VITEAZ 20.11.2024 10.30...

Teatrul Luceafărul din Iași: Programul săptămânii 18 – 24 noiembrie 2024
Fapt divers miercuri, 6 noiembrie 2024, 10:09

„Zilele TUIASI 2024”: premierea cercetării, a profesorilor emeriți, seniori și a membrilor de onoare ai comunității Politehnicii ieșene

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași organizează o suită de manifestări, pe toată durata lunii noiembrie, sub umbrela Zilele...

„Zilele TUIASI 2024”: premierea cercetării, a profesorilor emeriți, seniori și a membrilor de onoare ai comunității Politehnicii ieșene
Fapt divers marți, 5 noiembrie 2024, 10:26

Studiu: nouă din zece mame folosesc Cutia Bebelușului ca pătuț pentru copil în primele patru luni

Studiu: nouă din zece mame folosesc Cutia Bebelușului ca pătuț pentru copil în primele patru luni 95% dintre mamele beneficiare au participat...

Studiu: nouă din zece mame folosesc Cutia Bebelușului ca pătuț pentru copil în primele patru luni
Fapt divers luni, 4 noiembrie 2024, 11:23

TUIASI va avea cele mai moderne cămine din Iași: proiect de peste 10 milioane de euro pentru reabilitarea a trei cămine și a sălii de sport

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) a obținut finanțare, prin PNRR, pentru reabilitarea și eficientizarea energetică...

TUIASI va avea cele mai moderne cămine din Iași: proiect de peste 10 milioane de euro pentru reabilitarea a trei cămine și a sălii de sport
Fapt divers duminică, 3 noiembrie 2024, 07:03

Şoferii au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă sau zăpadă

Poliţiştii rutieri reamintesc şoferilor că au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă...

Şoferii au obligaţia să aibă maşinile echipate cu anvelope de iarnă, dacă pe şosea este polei, gheaţă sau zăpadă