Tot mai mulţi români cad în capcana înşelătoriilor prin telefon

Publicat de Andreea Drilea, 26 martie 2025, 06:45
Tot mai mulţi români cad în capcana înşelătoriilor prin telefon, puse în practică prin intermediul unor voci şi generate de inteligenţă artificială.
Adrian Lungu ne oferă mai multe informaţii despre metodele folosite de infractori: Infractorii folosesc metode tot mai diversificate pentru a avea acces la conturi bancare. Unii utilizează o voce generată de inteligenţa artificială şi se prezintă ca fiind angajaţii unor bănci, iar scopul apelului este actualizarea datelor personale. Alte persoane sunt sunate că li s-a aprobat creditul, iar pentru a refuza banii, trebuie să introducă pe telefon diferite coduri. Speriaţi că cineva a împrumutat bani în numele lor, unii introduc codurile cerute, iar contul bancar le este golit. Comisarul în Protecţia Consumatorilor Dorel Fechete:
Dorel Fechete: Oamenii sunt sunaţi că e posibil să le acorde un credit sau li s-a acordat un credit. Din păcate, oameni de afaceri cu o anumită experienţă au căzut în capcana celor care practică asemenea metode şi au suportat, normal, consecinţele, pierzând sume importante de bani. Au fost şi la persoane fizice. Acum, noi consiliem pe cei care vin la noi, la noi consilierile nu se plătesc, deci sunt gratuite. Îndeosebi cu telefoanele trebuie să fie foarte atenţi.
Reporter: Primul şi cel mai important îndemn pentru consumatori este de a nu divulga telefonic nimănui datele bancare, coduri PIN sau alte informaţii personale.
Rador/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro