Antibiotice Iaşi, vânzări de 234,2 milioane de lei în primele nouă luni din 2017
Publicat de , 15 noiembrie 2017, 12:59
Compania farmaceutică autohtonă ‘Antibiotice Iaşi’ raportează o valoare a veniturilor din vânzări de 234,2 milioane de lei, în primele nouă luni din 2017, în creştere cu 3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, când nivelul a fost de 227,3 milioane de lei, potrivit unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES.
Totodată, profitul net este de 20,24 milioane de lei, în creştere cu 37% comparativ cu valoarea bugetată şi cu 14% faţă de primele nouă luni ale anului 2016.
În perioada analizată, valoarea taxei clawback a crescut cu 32% faţă de primele nouă luni ale anului 2016, diminuând profitul.
Compania şi-a menţinut gradul de îndatorare în limitele trendului istoric din ultimii ani, astfel că în primele nouă luni ale anului 2017 acesta a fost de 27,65%.
‘Principalii indicatori de performanţă din primele nouă luni luni ale acestui an evidenţiază echilibrul financiar şi preocuparea continuă pentru eficienţa afacerii.
Aceste rezultate obţinute s-au datorat atât politicii de a ne extinde portofoliul, dar şi orientării spre consolidarea business-ului pe pieţele externe unde gradul de rentabilitate este în creştere, valoarea exportului ajungând să reprezinte 31 la sută din venituri’, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice Iaşi.
Pe piaţa internă, compania Antibiotice Iaşi continuă să fie pe primul loc pe piaţa medicamentelor generice vândute în spitalele din România, cu o cotă de piaţă de 17,6%.
Este cel mai important furnizor pentru produsele din clasa antiinfecţioase, menţinându-şi statutul de lider cantitativ pe formele farmaceutice unguente, supozitoare şi pulberi sterile injectabile.
Vânzările din farmacii şi spitale (sell out) au generat o creştere valorică de 6,8%, ajungând la 236 milioane de lei. Segmentul farmacii Retail, cu o pondere de 75% din valoarea totală, înregistrează o creştere cu 7,2%, ajungând la valoarea de 177,2 milioane lei.
Segmentul Hospital, cu o pondere de 25% din valoarea totală, a ajuns la 58,8 milioane lei, în creştere de 5,4% comparativ cu primele nouă luni din 2016.
Veniturile din vânzările obţinute pe pieţele externe în primele nouă luni ale anului 2017 au crescut cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ajungând la valoarea de 91,7 milioane de lei.
Principalele destinaţii ale produselor Antibiotice au fost Asia, America de Nord şi Europa, vânzările în aceste zone reprezentând aproximativ 80% din totalul vânzărilor realizate.
Pe piaţa din SUA, creşterea realizată în primele nouă luni ale anului 2017 a fost de 45% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, fiind generată atât de vânzări mai mari de produse finite injectabile cât şi de substanţa activă Nistatină.
Exporturile din zona Rusia&CSI au crescut cu 70%, în special datorită segmentelor de produse cardiovasculare, antiinfecţioase injectabile şi supozitoare.
Pentru piaţa Ucrainei a fost analizată oportunitatea deschiderii unei reprezentanţe, având în vedere potenţialul ridicat de vânzări şi obiceiurile de consum apropiate de portofoliul companiei Antibiotice.
Pe piaţa Ucrainei, Antibiotice Iaşi a înregistrat două noi produse în primele nouă luni din 2017.
În Asia de Sud-Est, exporturile realizate în primele nouă luni ale anului sunt cu 16% mai mari decât perioada de referinţă din anul 2016.
Creşterea se datorează vânzărilor mai mari de produse finite în Vietnam, în special a celor din clasa Antiinfecţioase, clasă pentru care Antibiotice a obţinut în anul 2017 autorizaţii de punere pe piaţă pentru două noi produse, pe lângă cele 12 produse deja înregistrate.
Până la sfârşitul anului 2020, Antibiotice Iaşi îşi propune să înregistreze încă 20 de produse pe această piaţă, vizând înregistrarea şi valorificarea portofoliului din Vietnam şi pe alte pieţe din zona Asiei de Sud Est, precum Filipine, Hong Kong, Taiwan, unde compania are negocieri în derulare cu parteneri locali.
(Agerpres/ FOTO infois.ro)