(AUDIO) Analiză pe școli desfășurată de ISJ Iași, în urma rezultatelor de la simularea Evaluării Naționale
Publicat de Andreea Drilea, 26 februarie 2024, 17:50
Echipe ale Inspectoratului Școlar Județean Iași vor efectua, de mâine, o analiză pe școli, pentru a stabili atât cauzele, cât și măsurile care să vină în sprijinul elevilor din județ care au obținut note sub 5 la simularea examenului de Evaluare Națională.
Inspectorul general al ISJ Iași, Luciana Antoci, a enumerat principalele cauze ale mediilor scăzute din acest an: În primul rând, până să intre în simularea națională a Evaluării, elevii din județul Iași, în anii trecuți, mai treceau printr-un jalon de evaluare, care era reprezentat de simularea organizată la nivel județean. De data aceasta însă, pentru că a fost devansată simularea națională, n-am mai putut organiza simularea județeană și, practic, ei abia acum au intrat în prima etapă de evaluare. Pe de altă parte însă, unii dintre colegii noștri, profesori de matematică, susțin faptul că nivelul de dificultate al subiectelor a fost mult crescut față de subiectele care s-au dat în anii anteriori. Trebuie să ținem însă cont de faptul că elevii care sunt acum în clasa a VIII-a au debutat la gimnaziu în pandemie. Deci, practic, clasa a V-a, acolo unde s-au așezat niște temelii pentru gimnaziu, au petrecut-o în online și, cu siguranță, golurile în învățare care s-au așezat atunci, din păcate, n-au fost recuperate ulterior.
Luciana Antoci a mai adăugat că va fi verificată și funcționarea programului pentru reducerea abandonului școlar cu activități remediale, program dedicat copiilor din medii vulnerabile: Din acest moment, vom începe să ajungem în școli, deja am structurat o inspecție tematică, iar începând de mâine, mergem în unitățile de învățământ nu ca să sancționăm pe cineva, ci ca să găsim explicații pentru această situație, mai ales la disciplina Matematică, și să identificăm împreună cu ai noștri colegi soluții, în așa fel încât timpul care ne-a mai rămas până la examenul de Evaluare Națională să poată fi folosit pentru a-i sprijini pe elevi. Vom face o verificare în școli să vedem în ce măsură în cele 72 de unități de învățământ în care avem programul pentru reducerea abandonului școlar cu activități remediale, acestea se desfășoară, se desfășoară pe programă și sunt dedicate în mod special copiilor care se află la final de gimnaziu și în apropierea examenului de Evaluare Națională. Deci, practic, aici vor fi reglaje semnificative în așa fel încât copiii care sunt în medii vulnerabile și care au acum rezultate slabe, așa cum ați văzut la Matematică, să poată fi sprijiniți prin acest program național, în așa fel încât să recupereze din golurile pe care le au.
(Radio Iași/Constantin Mihai/FOTO radioiasi.ro)