Bacău: Avocatul Poporului a cerut căminului de vârstnici achiziţionarea unui mijloc de transport şi completarea personalului
Publicat de Andreea Drilea, 19 noiembrie 2015, 19:06
Avocatul Poporului recomandă conducerii Căminului pentru persoane vârstnice achiziţionarea unui mijloc de transport şi completarea personalului necesar desfăşurării activităţii după efectuarea unui control inopinat realizat de o echipă formată dintr-un reprezentant al instituţiei, un medic, un asistent social şi un membru al unei organizaţii neguvernamentale, subliniază un comunicat remis joi AGERPRES.
Potrivit documentului remis de Avocatul Poporului, s-a mai solicitat conducerii Căminului mobilarea şi dotarea clubului în vederea folosirii respectivului spaţiu conform cu destinaţia sa, dar şi examinarea posibilităţii repartizării în camere aflate la nivele inferioare a beneficiarilor care întâmpină dificultăţi motrice.
Obiectul controlului efectuat de Avocatul Poporului l-a constituit verificarea condiţiilor de cazare şi tratamentul aplicat beneficiarilor cazaţi la Căminul din Bacău.
Echipa de control a mai consemnat, potrivit comunicatului, faptul că ‘serviciile erau acordate cu respectarea standardelor în domeniu, iar persoanele vârstnice erau mulţumite de acestea’ în unitatea socială din Bacău.
‘În urma vizitării Căminului, s-a constatat că instituţia beneficia de toate utilităţile necesare bunei funcţionări, respectiv: apă curentă şi canalizare (reţeaua oraşului); energie electrică şi termică în sistem centralizat, cât şi grup termic propriu; telefonie şi acces internet. Totodată, clădirea era curată, bine întreţinută, se putea observa că a fost modernizată de curând, era dotată cu lift, geamuri şi uşi din termopan, gresie, faianţă, bară de sprijin pe toată lungimea holurilor’, se menţionează în comunicatul emis de Avocatul Poporului.
Documentul stipulează, referitor la schema de personal, faptul că echipa de control a fost informată de conducerea unităţii asupra faptului că ‘sunt probleme cu lipsa personalului, la un număr de 191 de beneficiari fiind angajate doar 68 de persoane, necesarul fiind de aproximativ 90 de angajaţi’.
În ceea ce priveşte pregătirea profesională a personalului ce deserveşte Căminul din Bacău, echipa de control specifică că acesta ‘corespunde cerinţelor şi cunoştea procedurile de lucru (de admitere în Cămin, PSI, administrare medicamente, identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă în rândul beneficiarilor etc.), însă nivelul salariilor din domeniu era un impediment pentru realizarea de noi angajări sau pentru fidelizarea angajaţilor’.
‘Conform opiniei asistentului social al echipei de vizită, personalul îşi cunoaşte atribuţiile de serviciu, regulamentele şi procedurile de ordine interioară, fapt care contribuie la buna funcţionare a Căminului’, mai indică comunicatul.
În documentul emis de Avocatului Poporului se mai precizează că directorul Centrului a informat echipa de control că inexistenţa normelor de aplicare a Legii nr. 292/2011 a asistenţei sociale şi a Legii nr.17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice ‘este un impediment pentru desfăşurarea în bune condiţii a tuturor activităţilor’. Potrivit acestuia, normele metodologice pentru cele două legi ar putea ajuta la punerea în practică a tuturor serviciilor pentru persoanele vârstnice.
(Agerpres/FOTO arhivă medicala.ro)