CNAIR a aprobat Studiul de Fezabilitate al autostrăzii Paşcani – Suceava
Publicat de Andreea Drilea, 16 februarie 2024, 15:20
Studiul de Fezabilitate al autostrăzii Paşcani – Suceava a fost aprobat, vineri, în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Potrivit oficialului, Autostrada Paşcani – Suceava, parte a A7 (Autostrada Moldovei), va avea o lungime de aproximativ 62 de km şi o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA).
‘Autostrada va fi împărţită în două loturi, iar contractele pentru construcţia acestora (finanţate din PT 2021- 2027) vor fi licitate independent: Lotul 1 (33 km): Nod rutier Roşcani cu descărcare în DJ 208C; Lotul 2 (28,97 km): Nodul Rutier Aeroport şi Drum de legătură DN29 şi aeroport. Aceasta nouă autostradă va tranzita judeţul Iaşi (12,3 km), judeţul Botoşani (6,5 km) şi judeţul Suceava (43,17 km)’, a precizat Grindeanu.
În acelaşi timp, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a adăugat, într-o postare tot pe reţeaua de socializare, că pe traseul care va tranzita judeţele Iaşi, Botoşani şi Suceava vor fi construite; 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, opt parcări, două Centre de Întreţinere şi Coordonare, precum şi cinci noduri rutiere – Tătăruşi – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roşcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum acces DN29 şi drum acces aeroport).
Reprezentantul companiei de drumuri a adăugat că traseul autostrăzii Paşcani – Suceava va începe din nord-vestul municipiului Paşcani (km 77+393 al autostrăzii A7 şi se va desfăşura până în estul municipiului Suceava, în proximitatea Aeroportului Internaţional Suceava, unde se conectează cu viitorul tronson de drum de mare viteză (Suceava-Siret), care va face legătura şi cu Punctul de Trecere a Frontierei Siret. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă