Cuc: Unele proiectele de infrastructură se vor realiza în parteneriat public-privat, iar altele vor folosi fonduri europene
Publicat de , 16 martie 2019, 07:13
Mii de oameni au oprit lucrul şi au ieşit în stradă, astăzi, pentru 15 minute, pentru a atrage atenţia autorităţilor asupra ritmului lent de construcţie a autostrăzilor.
Primari, antreprenori, angajaţi şi şoferi s-au alăturat unei campanii iniţiată de un om de afaceri sucevean, care a construit simbolic un metru de autostradă.
Tot ieri, a început şi construcţia unei noi autostrăzi, care va face legătura cu Moldova.
Prezent la eveniment, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că o parte dintre proiectele de infrastructură se vor realiza în parteneriat public-privat, iar altele vor folosi fonduri europene.
Răzvan Cuc: Absorbţia pe fonduri europene este o prioritate pentru că este normal ca să atragem banii pe care îi avem alocaţi pentru Ministerul Transporturilor, undeva la 5,1 miliarde /…/ vorbesc pentru toate modurile de transport. O decizie a Guvernului a fost aceea de a lansa o parte din proiecte şi pe parteneriat public-privat, o parte din Autostrada Unirii, vorbim secţiunea Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni. Mai avem şi un alt tronson de autostradă /…/ Ploieşti – Cristian, cât şi Autostrada /…/ deci sunt tot pe /…/. Absorbţia este la un grad bun, peste 20% şi eu sunt convins că până la sfârşitul acestui exerciţiu financiar, vom avea absorbţie de 100%, pe fonduri europene.
Ministrul transporturilor a explicat, totodată, că proiectele de infrastructură rutieră au costuri foarte mari.
Din acest motiv, a adăugat el, este nevoie de o absorbţie masivă a fondurilor europene, pentru a acoperi o parte din aceste costuri.
Răzvan Cuc: Gândiţi-vă că doar Sibiu – Piteşti, în momentul când va fi toată lansată, are o valoare undeva de 3,7 miliarde. Piteşti – Craiova care trebuie nişate două loturi, are valorea de un miliard de euro. Centura Bucureştiului e la profil de autostradă – 500 de milioane. Podul de la Brăila – 500 de milioane de euro. Centura Bacăului – aproximativ 150 de milioane de euro. Dacă le adunăm, vedem că nici ce am prevăzut cu supracontractarea nu ne-ar ajunge să absorbim toate fondurile, dar bineînţeles, se vor atrage treptat, pentru că o astfel de lucrare nu implică, practic, absorbţia totală a fondurilor, în momentul când semnezi contractul, ea este o lucrare multianuală. Mai întâi suportă statul de la bugetul de stat aceste sume, după care se decontează de la bugetul UE.
(Rador/FOTO Facebook Răzvan Cuc)