Desfiinţarea Biroului vamal din Aeroportul Suceava pune în pericol proiectul de modernizare a obiectivului, consideră preşedintele CJ
Publicat de Andreea Drilea, 29 ianuarie 2016, 13:59 / actualizat: 29 ianuarie 2016, 18:03
Desfiinţarea Biroului vamal din Aeroportul ”Ştefan cel Mare” Suceava ar pune în pericol întreg proiectul de modernizare a instituţiei aeroportuare, a declarat presei, vineri, după şedinţa deliberativului judeţean, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Ioan Cătălin Nechifor, adăugând că aceasta ar reprezenta ‘cea mai gravă situaţie’ din mandatul său.
”Am înaintat o adresă ANAF şi am explicat situaţia (…) Nu vreau să iau în calcul posibilitatea că nu se revine la decizie”, a spus Nechifor.
El a afirmat că aeroportul sucevean a avut trafic redus în perioada evaluată pentru că a fost închis în timpul derulării proiectului de modernizare şi extindere şi doar din toamna trecută s-au reluat zborurile.
Nechifor exclude posibilitatea ca, ocazional, vameşii să se deplaseze la aeroport, solicitaţi cu 24 de ore înaintea unui zbor, în condiţiile în care există, pe lângă zborurile de linie, curse private, charter, care pot anunţa uneori, conform procedurilor în vigoare, cu două ore înainte planul de zbor.
Totodată, el a spus că se află în negocieri avansate cu mai mulţi operatori aerieni pentru curse externe, dar şi pentru un charter săptămânal Suceava-Antalya, iar desfiinţarea Biroului vamal poate impieta aceste demersuri.
Biroul vamal din Aeroportul Suceava ar urma să se transforme în punct vamal, în subordinea Biroului vamal de interior Suceava.
Potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern, mai multe birouri vamale, printre care cel din Aeroportul Suceava, se reorganizează în puncte vamale.
Printre birourile vamale ce se reorganizează în puncte vamale se află, pe lângă cel din Suceava, cele din aeroporturile Baia Mare, Satu Mare, Oradea, Tulcea, Arad, Băneasa, Zimnicea, Turnu Măgurele, precum şi cele din Zonele libere Brăila, Galaţi şi Curtici.
Totodată, biroul vamal de frontieră Fălciu se închide.
Personalul acestor birouri vamale va fi preluat de birourile vamale în subordinea în care vor intra noile puncte de frontieră.
În expunerea de motive a acestei decizii se arată că pe aeroporturile internaţionale trebuie asigurat controlul vamal pe toată perioada de funcţionare a aeroportului, iar pentru aeroportul deschis traficului internaţional nu este obligatorie prezenţa permanentă a lucrătorilor vamali, iar în aceste cazuri este necesară prezenţa lucrătorilor vamali pentru procesarea zborului ocazional internaţional.
Totodată, se arată că, în ultimul timp, a avut loc o scădere drastică a volumului de activitate în unele birouri vamale de frontieră organizate pe aeroporturile deschise traficului internaţional de mărfuri cum sunt Baia Mare, Satu Mare, Oradea, Suceava, Tulcea, Arad şi Băneasa.
Prin reorganizarea acestor birouri vamale s-ar reduce numărul funcţiilor publice de conducere cu 12.
(Agerpres/FOTO arhivă adevarul.ro)