Digitalizarea merge greu în România mai ales atunci când vine vorba despre instituţiile statului
Publicat de Andreea Drilea, 4 aprilie 2023, 14:09
Digitalizarea merge greu în România mai ales atunci când vine vorba despre instituţiile statului. Anul trecut, acestea au solicitat pe format de hârtie, peste 20.000 de adeverinţe de venit deşi puteau face acest lucru online.
De mai bine de un an de zile instituţiile publice au obligaţia să se conecteze la sistemul informatic dedicat – acesta este utilizat într-o mică măsură aşa că cei care au nevoie de astfel de documente trebuie să meargă personal la sediul ANAF.
Transmite din Vrancea corespondentul RRA, Gabriel Sava:
Digitalizarea administraţiei publice este unul dintre obiectivele convenite şi cu reprezentanţii UE, dar sunt destule situaţii când beneficiile serviciilor online oferite atât celorlalte instituţii publice, cât şi agenţilor economici sau persoanelor fizice sunt ignorate cu bună ştiinţă sau nu sunt folosite. Iulian Daniel Militaru, director al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Vrancea.
Iulian Daniel Militaru: Noi avem o situaţie făcută la nivelul AJF Vrancea de 23.000 de adeverinţe de venit care nu ar mai fi existat, cerute nouă dacă ne înrolam în PatrimVen şi accesam acea fereastră pe calculator, în care puteam să vedem, conform protocolului încheiat între ANAF, Casă de Sănătate, Inspectorat şcolar. Noi avem o bază de date, se numeşte PatrimVen, şi este foarte uşor de accesat, vin doar cu rugăminte dacă am putea să oprim aceste adeverinţe de venit să le dăm direct copiilor pentru burse sociale, bolnavi care sunt în spital şi au nevoie de adeverinţă de venit.
Sistemul PatrimVen, cel care le permite tuturor instituţiilor publice să solicite şi să obţină documente referitoare la venituri în sistem online, funcţionează de mai mulţi ani, dar utilizarea lui pentru instituţiile publice a devenit obligatorie de anul trecut de la 1 martie.
(RADOR/FOTO radioiasi.ro)