Drumul Expres Bacău – Piatra Neamţ a fost lansat în licitaţie; contractul, estimat la aproape 6 miliarde de lei
28 noiembrie 2024, 18:47
Compania Naţională de Investiţii Rutiere a transmis joi, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), spre validare, documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi execuţie a Drumului Expres Bacău – Piatra Neamţ, un contract estimat la aproape 6 miliarde de lei, fără TVA.
Contractul va fi licitat într-un singur lot, iar durata de realizare este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare şi 36 de luni alocate execuţiei lucrărilor, potrivit unei postări pe pagina de Facebook a companiei.
Drumul Expres Bacău – Piatra Neamţ are o lungime de 51 kilometri şi va asigura condiţii moderne de transport între cele două municipii, reducerea traficului greu şi de tranzit în interiorul celor două oraşe, precum şi legătura municipiului Piatra Neamţ la Autostrada Moldovei A7.
Pe cei 51 de km se vor regăsi 30 de structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri. Din cele 30 de lucrări de artă, două structuri au peste 1.000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1.072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A7, secţiunea Bacău – Paşcani.
De asemenea, vor fi cinci noduri rutiere – nod rutier tip ‘trompetă’ – conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvineşti şi nod rutier Piatra Neamţ -, un Spaţiu de servicii tip S3 şi un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC).
Pe traseul care se desfăşoară în judeţele Bacău şi Neamţ sunt prevăzute perdele forestiere pe o lungime de aproximativ 20 de kilometri.
În criteriile de atribuire a fost prevăzută acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din judeţele Bacău şi Neamţ, studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, în total, 1.800 de locuri de muncă pe perioada execuţiei lucrărilor.
De asemenea, pentru utilizarea conceptului BIM (Building Information Modelling), CNIR a stabilit un punctaj de 6%.
‘CA CNIR a supus analizei necesitatea şi oportunitatea ‘Contract achiziţie publică proiectare şi achiziţie Drum Expres Bacău – Piatra Neamţ’ pe 28 noiembrie 2024. Conducerea executivă a CNIR a primit decizia Consiliului de Administraţie care a permis transmiterea documentaţiei, astăzi, către ANAP. Necesitatea realizării drumului expres Bacău – Piatra Neamţ a fost identificată şi cuantificată la nivel general prin Master Planului General de Transport al României şi în cadrul Programului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030′, se mai precizează în postare.
(AGERPRES/FOTO radioiasi.ro)