Galaţi: AFDJ a emis un aviz de deschidere a circulaţiei pe segmentul Giurgiu-Turnu Severin pe timp de zi
Publicat de , 7 februarie 2017, 16:37
Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a emis, marţi, un aviz prin care a deschis navigaţia pe segmentul Giurgiu – Turnu Severin pe timp de zi, totodată instituţia dând aviz de circulaţie pe anumite sectoare pe Dunărea Fluvială, segment închis circulaţiei pe 10 ianuarie.
‘Pe segmentul Giurgiu – Turnu Severin nu mai e restricţie de navigaţie, dar doar pe timp de zi, pentru că AFDJ nu a reuşit să instaleze semnalizarea plutitoare luată de gheaţă. Când o să o instalăm, deschidem navigaţia 24 de ore din 24. Am recomandat conducătorilor de nave să folosească şi harta electronică de navigaţie, pe care o găsesc pe site-ul AFDJ. În continuare pe Dunăre, între Cernavodă şi Giurgiu circulaţia e restricţionată, sunt poduri de gheaţă în Olteniţa şi Călăraşi, dar am dat derogare la un remorcher care pleca azi din Cernavodă. De la Brăila la Cernavodă e liber de gheaţă, dar nu am dat liber, aprobăm prin derogări’, a declarat şeful AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.
De asemenea, a fost emis un aviz către navigatori prin care aceştia să-şi ia măsurile de precauţie necesare, având în vedere că în următoarea perioadă de timp nivelul Dunării şi debitul vor creşte, ca urmare a topirii gheţurilor.
‘Azi am dat un aviz, având în vedere prognoza Administraţiei de Hridrologie şi Gospodărirea Apelor care spune că în următoarele şapte zile debitul Dunării va creşte la 6.700 mc/s faţă de un debit multianual de 5.300 mc/s. Asta înseamnă un nivel al Dunării mai mare. Azi, la Gruia a crescut nivelul Dunării cu un metru şi jumătate, căci la Porţile de Fier I şi II s-a dat drumul la un debit suplimentar. Avizul se referă la navigatori să îşi ia măsurile de precauţie, de siguranţă. Adică să suplimenteze parâmele de legătură a convoaielor, să aibă motorul funcţionabil, să ia legătura cu căpitănia de port dacă vine o banchiză etc. Nu putem şti ce se va întâmpla, oricum cota la Olteniţa este în scădere, deci nici vorbă să existe acel zăpor care să conducă la formarea vreunui val pe Dunăre care să inunde Valea Oraşului, astea sunt ştiri alarmiste’, a spus Dorian Dumitru.
Directorul departamentului de flotă al Navrom Galaţi, Ştefan Dumitru, a precizat că rămâne în continuare închisă traficului naval zona Cernavodă – Olteniţa, unde podurile de gheaţă din zona km 407-411 au antrenat un convoi al Navrom Galaţi format din nouă nave nepropulsate încărcate cu 25.000 de tone de marfă în valoare de două milioane de euro. Navele sunt acum împrăştiate pe Dunăre, iar pe şlepuri se află patru marinari, însă compania Navrom are mult mai multe nave prinse în gheţuri pe Dunăre.
‘În zona respectivă sunt blocate trei nave propulsate şi 26 nave nepropulsate cu marfă, echipajele sunt în siguranţă, excepţie cele patru persoane care au rămas izolate pe şlepuri, dar pe care i-am întrebat dacă vor să plece, să-i luăm cu elicopterul, dar au refuzat, rămân pe navă. Urmare a creşterii temperaturilor, gheaţa se topeşte şi există riscul ca odată cu creşterea cotei podurile de gheaţă să se rupă şi să antreneze cu ele navele care staţionează în zonă. În total, pe luna ianuarie, pierderile companiei Navrom se cifrează la 3,5 milioane euro’, a spus Ştefan Dumitru.(Agerpres/FOTO arhiva jurnalul.ro)