Galaţi: Serviciul de Paşapoarte are nevoie de dublarea ghişeelor pentru a rezolva cererile populaţiei
Publicat de gabrielarotaru, 6 iunie 2017, 15:31
Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Galaţi are nevoie de dublarea numărului de ghişee destinate publicului pentru a putea procesa cele aproximativ 70.000 de cereri depuse de gălăţeni, a declarat şeful instituţiei, Aurelian Păduraru.
Potrivit sursei citate, serviciul trebuie să soluţioneze în acest an aproximativ 70.000 de cereri, în condiţiile în care aici lucrează doar 20 de funcţionari publici, la trei ghişee cu publicul.
‘Aglomeraţie este de la începutul anului şi va fi tot anul, cu creşteri ale solicitanţilor în iulie şi august. Motivele aglomeraţiei ţin de factori obiectivi – expirarea paşapoartelor pe zece ani, dar şi cele pe cinci ani, la care se adaugă noile solicitări. În total, în 2017 ar trebui să soluţionăm peste 70.000 cereri, practic imposibil în condiţiile în care lucrăm cu doar trei ghişee. Ca să fie un serviciu bun pentru populaţie, ar trebui să fie dublate ghişeele. Dublarea numărului de ghişee nu ar implica şi dublarea numărului de angajaţi. În prezent avem 20 angajaţi şi ar trebui încă zece pentru a asigura primirea cererilor şi soluţionarea lor în timp util’, a spus Aurelian Păduraru.
El a precizat că din cele 70.000 de cereri estimate a se primi în acest an, 50.000 sunt ale celor cu paşapoarte expirate, iar restul reprezintă numărul de noi paşapoarte ce vor fi solicitate.
‘Facem precizarea că, începând cu anul 2016, expiră atât paşapoartele emise pe zece ani, în perioada 2006-2009, cât şi cele pe cinci ani, emise după 2009. În acest an, expiră paşapoartele emise în 2007 (peste 27.000), precum şi cele emise în 2012 (peste 28.000), astfel că teoretic, la nivelul serviciului trebuie procesate peste 50.000 cereri ale solicitanţilor cu paşapoarte expirate, la care se adaugă peste 15.000 de cereri ale noilor deţinători, rezultând un număr de aproximativ 70.000 cereri. Raportând acest număr la cele aproximativ 240 zile lucrătoare, rezultă că serviciul se află în imposibilitatea procesării tuturor cererilor, având în vedere existenţa a doar trei ghişee’, a mai declarat Aurelian Păduraru.
El a mai spus că pentru eficientizarea activităţii ar trebui luate şi alte măsuri de reducere a birocraţiei rezultate, de pildă, din corespondenţa care se poartă, în prezent, între acest serviciu şi cel de evidenţa populaţiei, pe tema adresei solicitantului paşaportului.
Un alt aspect de care ar trebui să se ţină cont pe viitor pentru simplificarea procedurilor ar fi cel legat de actuala procedură care prevede că la reînnoirea unui paşaport, lucrătorii Serviciului Paşapoarte trebuie să extragă din arhiva scriptică (constituită din 1994) dosarul în baza căruia s-a eliberat primul paşaport – o activitate care întârzie perioada de eliberare a unui nou act.
Pentru eficientizarea procesului de primire a actelor necesare eliberării unui nou paşaport, serviciul a stabilit eliberarea, zilnic, a maxim 140 de bonuri de ordine. Bonurile se eliberează zilnic, în intervalul orar 08,30 – 10,30, pe baza chitanţei de achitate a taxei de emitere a paşaportului, însă pentru a fi siguri că apucă un astfel de bon, oamenii vin la Serviciul paşapoarte chiar şi de la ora 04,00 dimineaţa.
Informaţii cu privire la taxele şi documentele necesare eliberării paşaportului sunt disponibile şi pe www.prefecturagalati.ro, secţiunea Evidenţa paşapoartelor, iar orice problemă specială se poate soluţiona la ghişeul de informaţii al serviciului sau în audienţă, la şeful serviciului. (Agerpres/ FOTO