Iaşi: Liga Studenților propune MEN, CNR şi universităţilor să se consulte şi cu alţi actori interesaţi de situaţia învăţământului
Publicat de , 8 aprilie 2020, 16:05
Liga Studenţilor (LS) Iaşi solicită Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), Consiliului Naţional al Rectorilor (CNR) şi universităţilor să se consulte cu toţi actorii interesaţi de situaţia învăţământului românesc în perioada pandemiei de coronavirus, nu doar cu cei ‘agreaţi’.
Organizaţia studenţească anunţă, prin intermediul unui comunicat de presă, că se opune iniţiativelor de echivalare a examenului de Bacalaureat cu media anilor de liceu, precum şi adoptării proiectului de lege prin care se urmăreşte interzicerea majorării taxelor universitare, întrucât susţine că astfel se încalcă autonomia universitară.
Reprezentanţii Ligii Studenţilor Iaşi avertizează totodată că măsurile propuse de decidenţi nu trebuie să încalce drepturile şi libertăţile constituţionale şi nici să submineze economia sau bunul mers al treburilor publice.
‘Ne-am fi aşteptat ca în urma consultărilor purtate de către Ministerului Educaţiei Naţionale cu actorii implicaţi în învăţământul superior să vedem anumite propuneri şi recomandări punctuale, dincolo de posibilitatea de a susţine on-line examenele ordinare sau cele de finalizarea a studiilor. Suntem dezamăgiţi de prestaţia slabă a secretarului de stat Gigel Paraschiv şi de rezultatul consultărilor purtate cu federaţiile studenţeşti, mai ales că cel puţin una dintre acestea a încercat în mod constant să blocheze accesul altor actori educaţionali la discuţiile cu Ministerul Educaţiei. Existau mult mai multe soluţii care puteau fi propuse, însă mulţi actori educaţionali care le-ar fi putut propune au fost ignoraţi’, a declarat Diana Alexandra Cristea, preşedintele LS Iaşi.
Liga studenţească critică faptul că de-a lungul timpului cadrele didactice nu au dorit înregistrarea cursurilor şi publicarea lor într-un spaţiu digital (online) cu acces restrâns sau cu acces public. Studenţii reamintesc că în acest context al pandemiei de coronavirus devine ‘o obligaţie morală şi didactică pentru a putea fi continuat în mod eficient procesul educaţional’.
‘Trebuie recunoscută realitatea că şcoala sau facultatea on-line nu este acelaşi lucru cu educaţia realizată prin contact uman direct şi că, de fapt, în spatele aparentei tehnologizări a educaţiei se ascunde un fiasco pedagogic în care atât profesorii, cât şi elevii sau studenţii, pierd controlul asupra actului educaţional. Adevărul este că materia predată pe perioada stării de urgenţă nu a fost parcursă corespunzător, ci mai mult de formă. Tocmai de ceea, în urma consultărilor realizate, publicăm aceste propuneri care nădăjduim să vină în special în sprijinul studenţilor, dar şi al cadrelor didactice şi de cercetare, precum şi al persoanelor care ocupă funcţii manageriale în sistemul de învăţământ superior, pentru depăşirea acestei perioade fără compromisuri, ci poate chiar cu câştiguri, în ceea ce priveşte calitatea educaţiei‘, a declarat preşedintele LS Iaşi.
(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)