Iaşul va da Re:start României prin cel mai important festival dedicat industriilor creative autohtone
Publicat de Andreea Drilea, 14 ianuarie 2022, 12:51
Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative româneşti, vine cu o serie de surprize pregătite de organizatori pentru cea de-a doua ediţie, programată la Iaşi în perioada 20 – 30 mai.
Re:start este tema evenimentului din acest an. Un Re:start pe care Iaşul îl va da întregii Românii şi, mai cu seamă, industriilor creative autohtone. Pe lângă deja celebrele festivaluri dedicate modei, muzicii, artelor vizuale, filmului, arhitecturii, artelor interpretative, designului, domeniilor new media şi publicitate, RCW 2022 va aduce ca noutate transformarea evenimentului într-un spaţiu al dialogului.
Re:Start, explică organizatorii, înseamnă să privim spaţiul nu doar ca pe un conversation starter, ci şi ca pe un conversation space. Re:Start înseamnă, de fapt, un spaţiu dedicat dezbaterilor, unde artişti, experţi, profesionişti care activează în industriile creative vor căuta, împreună, răspunsurile la unele dintre cele mai importante întrebări legate de viitorul industriilor creative.
‘Echipa noastră este în toiul pregătirilor. Ediţia din acest an a Romanian Creative Week vine cu multe surprize şi cu o dublare, faţă de anul trecut, a perioadei de desfăşurare a evenimentelor de la Iaşi. Suntem bucuroşi că putem fi gazdele artiştilor români din ţară şi din diaspora şi că putem descoperi împreună potenţialul pe care tinerii din acest domeniu îl au. Privim acest eveniment ca pe o oportunitate prin care aceşti tineri să-şi poată îndeplini visele acasă, în România. Aşadar, Re:start România pleacă anul acesta de la Iaşi’, a declarat Irina Schrotter, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Industriile Creative, organizator principal al RCW.
Romanian Creative Week 2022 anunţă, în premieră, şi un Re:start în ceea ce priveşte identitatea vizuală a evenimentului, care va surprinde publicul printr-o grafică inovativă, dinamică şi interactivă. ‘Noile haine’ ale festivalului, realizate de studioul de graphic design Daniel & Andrew, sunt conturate cu ajutorul a şase piloni importanţi care acoperă plaja amplă şi foarte diversificată a evenimentului.
Cele şase noutăţi privind conceptul vizual şi de prezentare a festivalului de anul acesta, care pot fi descoperite, treptat, de public pe site-ul www.romaniancreativeweek.ro, sunt: Arts & Crafts, Content creation, Creative Entrepreneurship, Design, Innovation & Digital, New Media.
Sub umbrela Arts & Crafts, RCW 2022 va bucura publicul cu evenimente unice dedicate arhitecturii, expoziţiilor de artă, dar nu numai. Content creation va aduna, într-un singur festival, artiştii şi pasionaţii de film, de muzică, de gaming şi va reuni cei mai importanţi creatori de conţinut din mediul digital. Innovation & Digital este festivalul, din cadrul RCW 2022, dedicat creativităţii în domeniul tehnologiei de ultimă generaţie, precum cea de tip NFT sau blockchain.
Creative Entrepreneurship este zona rezervată tinerilor antreprenori şi dezvoltării unor businessuri sănătoase în domeniul industriilor creative. Cel de-al cincilea pilon al RCW 2022, Design, va încânta publicul cu deja celebrul festival Romanian Fashion Week, precum şi cu expoziţii inedite din lumea modei. New Media, unul dintre cele mai de atractive evenimente ale ediţiei de anul trecut, ne va surprinde cu noutăţi ale lumii virtuale.
‘Ne-am propus să aducem un plus de coerenţă, definind un limbaj grafic puternic, plin de atitudine, ce se va regăsi în toată comunicarea evenimentului. Fiecare dintre cei şase piloni pe care se bazează noua identitate vizuală a RCW 2022 este ghidat de un joc al unei forme care, în funcţie de suprafaţă şi de conţinut, îşi modifică substanţial structura. În acest fel, vom lărgi orizontul de înţelegere în privinţa spaţiului amplu şi divers în care se manifestă industriile creative. Acest spaţiu îl vom regăsi nu doar ca reper al identităţii vizuale, ci şi în diferitele locuri din Iaşi care vor găzdui RCW 2022. Practic, evenimentul va vibra în tot oraşul, subliniind importanţa unor locuri de întâlnire cât mai diverse’, a explicat Daniel Mihalcea, unul dintre experţii care şi-au pus amprenta pe noua identitate vizuală a RCW.
Pe lângă expoziţii indoor şi outdoor, concursuri şi intervenţii arhitecturale, evenimente new media surprinzătoare, provocări de realitate augmentată şi imersiuni în realităţi virtuale, workshop-uri, show-uri de modă, proiecţii de film, muzică live şi extravaganţe culinare, între momentele speciale pregătite pentru ediţia din acest an a Romanian Creative Week se numără şi concursuri de proiecte care vor provoca concurenţii să fie cât mai creativi. După un call for projects lansat, la finele anului trecut, pentru designerii din lumea modei, organizatorii festivalului anunţă că, odată cu jumătatea lunii ianuarie, vor fi lansate astfel de concursuri pentru toate domeniile creative din cadrul RCW 2022.
VIDEO privind noua identitate vizuală a RCW 2022 poate fi urmărit aici: https://www.youtube.com/watch?v=tFhO4HjlMK0
Amănunte despre RCW, pe www.romaniancreativeweek.ro şi pe paginile noastre de Facebook, Instagram şi pe canalul de YouTube.
(Comunicat de presă/Foto romaniancreativeweek.ro)