Programul Primăriei Iași în perioada Sărbătorilor de Iarnă
Publicat de Andreea Drilea, 24 decembrie 2022, 06:45
În perioadele 24 – 26 decembrie 2022 şi 31 decembrie 2022 – 2 ianuarie 2023 Primăria Municipiului Iaşi, inclusiv Direcţia Generală Economică şi Finanţe Publice Locale (DGEFPL), nu va lucra şi nu avea program cu publicul.
În perioada 27 – 30 decembrie 2022 DGEFPL va avea program cu publicul între orele 8.30 şi 16.30, cu excepţia zilei de joi, 29 decembrie 2022, când programul va fi între orele 8.30 şi 18.30.
Începând cu data de 3 ianuarie 2022 se vor încasa toate impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetului local, inclusiv cele aferente anului 2023, în regim de program normal, respectiv între orele 8.30 şi 16.30, cu excepţia zilei de joi când programul va fi între orele 8.30 şi 18.30.
Precizăm că pentru plata integrală până la data de 31 martie 2023 inclusiv a impozitului/ taxei pe clădiri, teren şi a impozitului pe mijloacele de transport se acordă o bonificaţie de 5%.
Plata impozitelor şi taxelor locale se poate face la ghişee, în numerar sau cu cardul, atât la sediul DGEFPL din bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 11, cât şi la centrele de cartier situate astfel:
– Cartier Alexandru cel Bun, str. Tabacului nr. 1, ţel. 0232.253.160;
– Cartier Păcurari, sos. Păcurari nr. 34, ţel. 0232.276.787;
– Cartier Nicolina, str. Petre Ţuţea nr. 2, ţel. 0232.227.517;
– Cartier Frumoasa, bd. Poitiers nr. 20 – 22, ţel. 0232.223.031;
– Cartier Tătăraşi, str. Vasile Lupu nr. 82, ţel. 0232.277.310,
Şi la ghişeul din clădirea situată în sos. Naţională nr. 43, telefon 0232.264.246.
Plata impozitelor şi taxelor locale se poate face şi online (fie prin Sistemul Naţional Electronic de Plată Online www.ghiseul.ro, fie de pe site-ul Primăriei Municipiului Iaşi – meniul Taxe Online).
Există două modalităţi de plată:
– Plata fără autentificare: nu sunt necesare date de acces, pot fi plătite doar taxele şi impozitele al căror cuantum este deja cunoscut;
– Plată cu autentificare: sunt necesare date de acces (utilizator şi parolă).
Pentru www.ghiseul.ro datele de acces se obţin prin accesarea secţiunii ‘Creare cont’, în care se completează CNP, numărul de card al titularului contului şi o adresă de e-mail. Ulterior, se primesc pe acest e-mail uşerul şi parola iniţiale, care vor trebui schimbate la prima autentificare. După autentificare se pot face şi plăţile, fiind afişate toate sumele datorate.
Pentru a face plata pe site-ul Municipiului Iaşi, secţiunea Taxe Online, sunt necesare date de acces care se pot obţine astfel:
– Se transmite o cerere tip însoţită de cartea de identitate scanată pe adresa de e-mail informatii@primaria-iasi.ro;
– Se utilizează platforma comunicaţională Ghişeul Online, accesând secţiunea Primăria Municipiului de pe banda roşie a site-ului www.primaria-iasi.ro. Se solicită datele de identificare, o fotografie a cărţii de identitate şi cererea tip.
Cererea tip se găseşte pe site, la secţiunea Transparenţă -> Cereri şi formulare tip -> Formulare diverse (pagina 2, cu denumirea ‘Cerere înregistrare utilizator al sistemului electronic de plată a impozitelor şi taxelor locale’).
Pentru persoanele care nu au posibilitatea de a utiliza un astfel de mijloc de comunicare la distanţă, obţinerea datelor de acces se face prin depunerea la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi, din bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 11, sau la orice centru de cartier, a cererii tip, însoţită de copia cărţii de identitate, iar ulterior se vor primi prin e-mail datele de autentificare (utilizator şi parolă).
De asemenea, plata se poate face şi prin virament prin Trezoreria Municipiului Iaşi, beneficiar Municipiul Iaşi (persoană juridică de drept public), cod fiscal 4541580. Conturile IBAN în care se pot face plăţi sunt afişate pe site-ul Primăriei Municipiului Iaşi şi pot fi vizualizate accesând adresa www.primaria-iasi.ro -> Transparenţă -> Acte de interes public -> Documente economice -> Conturile IBAN ale Municipiului Iaşi.
Orice cereri sau documente pot fi depuse la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanţă: fax (0232.410.266) sau e-mail (impozite.taxepf@primaria-iasi.ro în cazul persoanelor fizice, respectiv impozite.taxepj@primaria-iasi.ro în cazul persoanelor juridice).
Pentru informaţii suplimentare vă rugăm să luaţi legătura cu organul fiscal, care poate fi contactat:
– La telefon 0232.267.582, interior 175, 155, 153 şi 122, adresa de e-mail impozite.taxepf@primaria-iasi.ro sau la sediul DGEFPL din bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 11, Corp B (în cazul contribuabililor persoane fizice);
– La telefon 0232.267.582, interior 165 şi 150, adresa de e-mail impozite.taxepj@primaria-iasi.ro sau la sediul central al DGEFPL din bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 11 (în cazul contribuabililor persoane juridice).
Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Iaşi