Suceava: Sistem de scanare şi arhivare electronică la AJOFM
Publicat de gabrielarotaru, 16 decembrie 2015, 19:51
Serviciul Public de Ocupare (SPO) din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Suceava a fost dotat cu sisteme de scanare şi arhivare electronică a informaţiei în cadrul proiectului ”Fluxuri moderne în Serviciile Publice de Ocupare”, în valoare de peste 8,7 milioane lei, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007-2013, a declarat presei, miercuri, la închiderea proiectului, directorul instituţiei, Mirela Adomnicăi.
Directorul AJOFM Suceava a spus că implementarea proiectului s-a realizat la Suceava, în perioada februarie -decembrie 2015, în parteneriat cu alte două agenţii similare din Ialomiţa şi Ilfov, incluse în acelaşi proiect, şi împreună cu Fundaţia Aequilibrium şi compania Media One.
Potrivit lui Adomnicăi, proiectul a presupus îmbunătăţirea şi diversificarea serviciilor furnizate cetăţenilor şi instituţiilor prin simplificarea accesului la serviciile oferite, precum şi fluidizarea schimbului de informaţii şi de documente, dar şi a accesului la informaţiile cuprinse în documente.
Adomnicăi a precizat că, pe parcursul derulării proiectului, s-au scanat şi arhivat electronic 40.000 de dosare ce stabilesc dreptul la indemnizaţia de şomaj pentru şomerii aflaţi în evidenţele celor trei agenţii partenere în proiect, pentru perioada 2010 – 2015.
Directorul AJOFM Suceava a subliniat că, deşi proiectul a fost unul strategic, a fost implementat într-un timp scurt, toate cele trei agenţii reuşind să-şi atingă indicatorii prevăzuţi în proiect, iar serviciile publice de ocupare vor putea asigura mai multă transparenţă şi o calitate sporită în ceea ce priveşte relaţia cu şomerii şi angajatorii.
Adomnicăi a explicat că, în prezent, fiecare şomer care doreşte să-şi vizualizeze dosarul va primi un user, o parolă, şi îşi va putea lista documentele de care are nevoie sau îşi va putea face copie după cartea de muncă, după actele de studii şi îşi va putea întocmi şi lista un CV la sediul agenţiei.
Totodată, Adomnicăi a spus că un număr de 60 de funcţionari din cadrul celor trei agenţii judeţene au fost instruiţi în cadrul proiectului de o firmă specializată, timp de o săptămână, după care au efectuat o vizită de studiu în Finlanda, unde au văzut cum funcţionează serviciile publice de ocupare, dar şi structurile de economie socială. (agerpres/ FOTO svnews.ro)