(UPDATE) Compania de Drumuri a respins studiul de fezabilitate pentru segmentul Târgu Mureş – Târgu Neamţ A8
Publicat de , 31 august 2021, 19:41
UPDATE – Compania de Drumuri a respins studiul de fezabilitate pentru segmentul Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe Autostrada A8, pentru că este incomplet şi are nevoie de îmbunătăţiri.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere precizează că pentru zona montană este necesară finalizarea investigațiilor geotehnice care vor sta la baza fundamentării soluțiilor tehnice propuse, cât și o reanalizare a soluțiilor prezentate în cadrul documentației transmise.
Reprezentanții Companiei au solicitat prestatorului revizuirea studiului de fezabilitate și retransmiterea lui până la sfârșitul lunii octombrie, astfel încât finanțarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol. Termenul estimat de obținere a Acordului de mediu pentru secțiunile propuse a fi finanțate prin PNRR este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022.
(Ioana Soreanu, Radio Iași)
UPDATE – Preşedintele filialei ieşene a PMP, Petru Movilă, cel care a iniţiat proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Unirii susține că asistăm la un sabotaj al proiectului.
Acesta a spus că CNAIR ar fi trebuit să monitorizeze modul în care a lucrat compania care a efectuat studiul de fezabilitate și cere demiterea celor responsabili:
(Ioana Soreanu, Radio Iași)
UPDATE – Compania de Drumuri a respins studiul de fezabilitate pentru segmentul Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe Autostrada A8, pentru că este incomplet şi are nevoie de îmbunătăţiri – au precizat pentru Radio România Actualităţi surse din Ministerul Transporturilor.
Compania de Drumuri a respins studiul de fezabilitate pentru segmentul Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe Autostrada A8, pentru că este incomplet şi are nevoie de îmbunătăţiri – au precizat pentru Radio România Actualităţi surse din Ministerul Transporturilor. Președintele Asociației Împreună pentru A8, Cătălin Urtoi a spus că respingerea documentului este justificată. Aceasta poate duce la întârzirea execuției celor două capete de autostradă și, în cel mai rău, caz, se poate ajunge la pierderea finanțării:
Și președintele Mișcării pentru Dezvoltarea Moldovei, Dorin Dobrincu a declarat că mișcările civice au semnalat probleme la modul de lucru al companiilor care au elaborate studiile de fezabilitate pentru mai multe segmente de autostrada. CNAIR a verificat aceste studii și a avertizat că firmele executante vor fi sancționate pentru întârzieri:
Președintele Mișcării pentru dezvoltarea Moldovei, Dorin Dobrincu a mai declarat, pentru Radio Iași, că CNAIR și Ministerul Transporturilor au propria responsabilitate pentru această situație pentru că nu au verificat la timp modul în care au lucrat companiile care au făcut studiile de fezabilitate:
Studiul de fezabilitate pentru segmentul Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe Autostrada A8 este necesar pentru următoarea etapă a proiectului – licitaţia pentru proiectare şi execuţie, mai ales că două tronsoane de la capetele Autostrăzii A 8 Târgu Mureş şi Miercurea Nirajului şi Târgu Neamţ – Leghin sunt propuse pentru a fi finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
(Ioana Soreanu, Radio Iași)
Compania de Drumuri a respins studiul de fezabilitate pentru segmentul Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe Autostrada A8, pentru că este incomplet şi are nevoie de îmbunătăţiri – au precizat pentru Radio România Actualităţi surse din Ministerul Transporturilor.
Reporterul RRA, Alex Lancuzov ne-a transmis că studiul de fezabilitate este necesar pentru următoarea etapă a proiectului – licitaţia pentru proiectare şi execuţie, mai ales că două tronsoane de la capetele Autostrăzii A 8 Târgu Mureş şi Miercurea Nirajului şi Târgu Neamţ – Leghin sunt propuse pentru a fi finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
RADOR