Vrancea: Numărul de reclamaţii la Protecţia Consumatorului împotriva furnizorilor de energie şi gaze a crescut de aproape 3 ori în 2022
Publicat de Andreea Drilea, 27 februarie 2023, 19:23
Numărul de reclamaţii împotriva furnizorilor de gaze naturale şi energie electrică a crescut aproape de trei ori în 2022 faţă de anul precedent, aproape 200 de petiţii fiind înregistrate în acest sens la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vrancea, potrivit unui raport al instituţiei.
‘În anul 2022, au fost înregistrate la CJPC Vrancea 1.005 petiţii din partea consumatorilor, cu 255 mai multe decât în anul precedent, jumătate din această creştere fiind cauzată de reclamaţiile înregistrate împotriva furnizorilor de energie electrică şi gaze, ca urmare a majorării preţurilor, a deselor modificări ale legislaţiei în acest domeniu, care au condus la sincope in facturare. (…) Astfel, dacă în anul 2021 s-au înregistrat 70 reclamaţii care au vizat domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, în anul 2022 au fost înregistrate 199 reclamaţii în acest domeniu, aproape de trei ori mai multe, respectiv 43 reclamaţii împotriva furnizorilor de gaze naturale şi 156 reclamaţii împotriva furnizorilor de energie electrică’, se arată în raportul CJPC discutat, luni, în şedinţa Colegiului Prefectural Vrancea.
Potrivit directorului instituţiei, Dumitru Dilă, majoritatea reclamaţiilor au vizat lipsa facturilor sau primirea mai multor facturi odată, după o perioadă lungă de timp, facturi eronate sau prea mari pentru posibilităţile de plată ale consumatorilor, estimări nerealiste ale consumurilor, citiri eronate ale indexurilor etc.
Peste jumătate dintre reclamaţii au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, fiind reglate în favoarea acestora sume de peste 25.000 lei.
‘Cele mai multe probleme le-au întâmpinat consumatorii cu consum mai mare, care nu se încadrau în schemele de plafonare a preţului, categorie pentru care legislaţia a fost modificată în mod repetat. Astfel, furnizorii au fost nevoiţi să modifice sistemul de facturare în mod succesiv, culminând cu blocarea facturării o perioadă lungă de timp. Peste jumătate dintre aceste reclamaţii, respectiv 100, au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, prin recalcularea facturilor, stornarea facturilor eronate, citirea contoarelor pentru regularizare corectă, eşalonarea plăţii pe o perioada de câteva luni, modificarea convenţiilor de estimare a consumurilor etc. Astfel, au fost reglate în favoarea consumatorilor sume totalizând 25.163 lei’, se precizează în raportul CJPV Vrancea.
De asemenea, 58 de reclamaţii s-au dovedit a fi neîntemeiate, iar alte 10 reclamaţii au fost redirecţionate către comisariatele din alte judeţe, furnizorii neavând puncte de lucru în Vrancea.
Ca urmare a controalelor efectuate la furnizorii de energie electrică şi gaze, pe parcursul anului 2022 au fost aplicate, în total, 14 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 50.000 lei, care însă au fost contestate în instanţă.
(AGERPRES/FOTO radioiasi.ro)