VRANCEA: Şcoala online a determinat modificări de comportament în rândul elevilor
Publicat de Andreea Drilea, 7 iunie 2021, 09:53
Izolarea, lipsa comunicării directe cu profesorii şi colegii din sistemul şcolii online a determinat modificări de comportament în rândul elevilor, sunt de părere consilierii şcolari.
În judeţul Vrancea, cei mai mulţi elevi se declară adepţi ai venitului la şcoală, pentru că pot înţelege altfel ceea ce explică profesorii, se pot întâlni cu alţi colegi şi îşi pot relua obiceiurile sociale. Pe de altă parte însă, cadrele didactice şi consilierii şcolari spun că efectele „şcolii online” se simt prezente în atitudinea copiilor şi tinerilor.
Reporter: Şcoala online a dus la scăderea performanţelor şcolare, sunt de părere atât cadrele didactice, cât şi elevii şi părinţii, iar revenirea la cursuri prin sistem faţă în faţă a fost aşteptată de cei mai mulţi. Pentru unii, şcoala online a însemnat şi mai bine de şapte ore petrecute zilnic în faţa ecranului telefonului sau computerului, iar utilizarea tehnologiei şi a mijloacelor online de comunicare pe o perioadă îndelungată nu a fost deloc comodă, chiar şi pentru tânăra generaţie. Pentru o parte a elevilor, mai ales pentru cei care locuiesc în mediul rural, lipsa internetului sau calitatea slabă a semnalului a însemnat de la chinul de a înţelege explicaţiile profesorilor, la imposibilitatea de a participa la ore. Izolarea, lipsa comunicării directe cu dascălii şi colegii din sistemul şcolii online a determinat modificări de comportament, aşa că şi revenirea la orele în sistem clasic ar trebui să aibă în vedere toate aceste schimbări. Rador